Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med enhetshanteraren, Hjälp!


_Jocke_

Rekommendera Poster

hej

Jag skulle gå in på enhetshanteraren men när jag dubbelklickar på den kommer de bara upp en ruta där de står :

" MMC kräver att internet explore 5.5 eller nyare är installerat "

och jag kan bara klicka ok å då stängs de ner

Jag har ju explore 7 installert tycker de är mycket lustigt

någon som vet vad som kan ha hänt ?

// Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat 7.0 nyligen? Pröva att installera Internet 7.0 en gång till!
Når din dator kraven på ditt OS? Vilket OS har du?
Vi måste veta mer om din dator,  som OS och när du installerade IE 7.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så har har avinstallerat explore 7 och de löste problemet men  nu kan jag inte installera explore 7 igen får bara informationen  när jag tar windows update att de inte går installera explore 7 att de blir nått fel i installationen

blir tokig på explore 7
 
formaterade om min dator för ett tag sedan efter den har explore krånglat när man ska uppdatera. Första gången jag försökte installera explore 7 efter omformateringen så gick de ju bra, bara de att jag inte kunde byta startsida. så av installerade de och då kunde jag. Men fick då när jag försökte installera explore 7  igen att de blev fel i installationen.  sen efter ett tag så kom microsoft med nån uppdatering då kunde jag helt plötsligt installera explore 7 igen.  och har sedan funkat bra fram tills idag då jag skulle in i enhetshanteraren då de inte gick. så vet inte vad som gör att de krånglar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att formatera om burken igen. Men vet inte om de kommer hjälpa,Då de är problem med att installera uppdateringar från Microsoft. Kankse är ända utvägen ?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade ett tips att försöka från ett annat användarkonto och då det som skapades först vid installationen.

http://www.ie-vista.com/known_issues.html#pre-install Gäller även XP även om domännamnet innehåller Vista
Massor med att tänka på att göra innan man försöker installera IE 7 och sedan för felsökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...