Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Live Messenger går inte att öppna.


Levnadskonstnär

Rekommendera Poster

Levnadskonstnär

Inget gott som inte har nåt ont med sig. När nu nu blev av med problemet att komma ut på nätet efter en ominstall. av ZA så visar det sig att min kompis nu inte kan logga in på MSN messenger. Den skickar hela tiden budskapet som står nedan. Varför är explorer med i bilden när firefox används. Under fliken "arkiv! i webbläsaren är "off line" inte ibockad..  Tack för svar.

We could not sign you in to Windows Live Messenger because Internet Explorer
is currently set to work offline. Change this setting on your browser's File menu,
and then try signing in again.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levnadskonstnär

Hallo, vart har mina trogna käpphästar tagit vägen. Hur kan IE påstå att IE jobbar offline när det inte stämmer. Om jag hade messenger installerad skulle jag event. kunna kika på möjliga lösningar men jag rör aldrig "MESSENGER" Ger man den lilla fingret så snor den hela foten eller hela handen. men för en del kan det betyda högre livskvalitet att på så vis chatta med omvärlden. När vi inte kom ut på nätet var det ZA som strulade om så skulle vara fallet denna gång så tror jag det blir finito med ZA.

Kom igen nu , om jag så ska vänta på er hela nattenKaffe
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levnadskonstnär
det är eller har tydligen varit nåt generellt problem med msn, felet verkar ligga hos MS


OK om så är fallet varför fixar inte MS det, är du säker på att det inte är ZA som ligger bakom det hela. Om felet ligger hos MS så borde det väl vara ett rama skri vid det här laget för det är många som lever med messenger. Det som stör mig mest är att det i felmeddelandet står att man jobbar "off line" vilket inte är sant. Tack Avira för att du bröt tystnaden nu är det bara att vänta.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levnadskonstnär
Fick just detta meddelande från den drabbade personen. Vanlig E-mail funkade klockrent när 
ominstallerade ZA men nu tycks inte detta funka längre heller. Ikväll slänger jag ut ZA så blir
jag nog av med problemet. Synd att man har talat sig varm för programmet som bara har ställt
 till det för min vän.

[b]The firewall has blocked Internet access to your computer (Telnet)
from 125.238.15.151 (TCP Port 4030) (TCP Flags:S)

Det fanns fem olika såna med olika sifferkombinationer efter "from"...[/b]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levnadskonstnär

Det blev visst lite trångt i förra mejlet.

Fick just detta meddelande från den drabbade personen. Vanlig E-mail funkade
klockrent när jag ominstallerade ZA men nu tycks inte detta funka längre heller.
Ikväll slänger jag ut ZA så blir jag nog av med problemet. Synd att man har talat
sig varm för programmet som bara har ställt till det för min vän.

[b]The firewall has blocked Internet access to your computer (Telnet)
from 125.238.15.151 (TCP Port 4030) (TCP Flags:S)

Det fanns fem olika såna med olika sifferkombinationer efter "from"...[/b]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levnadskonstnär

Försöker få med hela  texten.

Fick just detta meddelande från den drabbade personen. Vanlig E-mail funkade
klockrent när jag ominstallerade ZA men nu tycks inte detta funka längre heller.
Ikväll slänger jag ut ZA så blir jag nog av med problemet. Synd att man har talat
sig varm för programmet som bara har ställt till det för min vän.

[b]The firewall has blocked Internet access to your computer (Telnet)
from 125.238.15.151 (TCP Port 4030) (TCP Flags:S)

Det fanns fem olika såna med olika sifferkombinationer efter "from"...[/b]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...