Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP Bootnings problem! :( AKUT!


Qualia

Rekommendera Poster

När jag sätter på datorn kommer jag till Felsäkert läge menyn. Väljer starta Windows normalt.
Ja kommer till Windows XP "laddaren". När den är till att bli klar, startar datorn om sig, och jag får upprepa proceduren. Trodde det skulle lösa något, men icke sa nicke.
Sen kom jag på att det låg en tom CD skiva i dvd läsaren. Tog bort den.
Testar igen, men utan framgång. Vad ska jag göra?

Vad jag gjorde innan jag starta om datorn var att;
Installera Service Pack 3 och avinstallera F-Secure (ComHems säkerhetspaket)

Tack för alla svar, ni äger där ute! :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Symptomen låter som HP dator med AMD processor som inte har fått den korrigerande patchen som krävs för att XP SP3 ska gå att installera utan oändliga ombootningar. Jag har inte sett hur det i praktiken ser ut men beskrivningen brukar vara att datorn bootar om i all oändlighet efter uppdatering med SP3.

Prova att avinstallera SP3 i felsäkert läge. Alternativt använda en återställningspunkt. Har du HP med AMD så bör du kolla upp vad som gäller för att kunna installera SP3 då det finns kända problem pga att HP klantat sig med Windowsinstallationen när de skeppade datorerna från fabrik (det är en ynka fil som specar att det är Intel som körs istället för AMD).

Kanske kan den här länken gälla dig om du har HP och AMD processor. http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericSoftwareDownloadIndex?cc=se&dlc=sv&lc=sv&softwareitem=pv-60484-2&jumpid=reg_R1002_SESV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, tack :) Var avinstallerer jag Service Pack's då? Och den där länken e ju bara en länk till hur man uppdaterar med Service Pack. inget om hur man löser problemet??*Edit* Såg nu att det var ett program som fixar så att den itne längre kommer att starta om, och kunna fortsätta driva med SP3? *End Edit* Och borde man inte kunna fixa den filen så den läser AMD istället för Intel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att patchen måste installeras före installationen av XP SP3. Avinstallation av SP3 görs ifrån kontrollpanelen -> lägg till ta bort program. Ev. måste du kryssa i högst upp att du vill se windowsuppdateringar för att se XP SP3 uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...