Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AiO Software Error 1706


theCatWoman

Rekommendera Poster

Får upp denna ruta där det står AiO Software Error 1706. Tydligen något som har med HP skrivare att göra. En ny ruta kommer upp om jag klickar avbryt eller OK med en rad med siffran 1 och att jag ska skriva något. Hur jag än gör hoppar den bara mellan rutorna.

Har om (ny)installerat Windows och försöker nu rensa den tidigare för att skapa mer utrymme på hårddisken, men kan inte ta bort program då denna ruta ligger som någon pågående installation och inte vill försvinna!

Problemet är att jag inte kommer åt internet heller, utan måste in på den nya installationen eller annan dator.

Har testat med HP:s installationsCD, men det fungerar inte heller. Någon som pedagogiskt kan hjälpa mig?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska förklara närmare.

Då jag öppnar Windows XP ser jag en ruta där det står:

The feature you are trying to use is on a CD-rom or other removable disk that is not available. Insert the "AiOSoftware" disk and click OK.

Finns en liten ruta/rad i rutan där det står User source. I raden står det "1". Där kan man klicka "Browse", men det finns inget annat att hitta.

Klickar jag istället "Cancel" kommer följande text i en ny ruta:

Error 1706. No valid source could be found for product AiOSoftware. The Windows installer could not continue.

Det enda som går att klicka där är OK och då jag gör det återgår jag till andra rutan "The feature you are trying... osv".

Klickar jag istället cancel i den första rutan kommer följande text:

The path "1" cannot be found. Verify you have access to this location and try again, or try to find the installation package "AiOSoftware.msi" in a folder from which you can install the product AiOSoftware.


Snurrigt!?! Har förstått att det är en HP-produkt som bråkar. (Aldrig mer HP-prylar). Jag kan inte ta bort skrivaren från "Ta bort program" heller eftersom den jäkla rutan ligger som pågående installation och jag först måste åtgärda den!

Detta hände då då jag installerade om Windows XP. Kunde inte ta bort gamla XP utan fick installera en gång till från Recovery CD:n. Därför ligger det gamla eländet kvar så att jag nu måste välja operativsystem då datorn startar. Kan jag ta bort hela det gamla? I så fall hur utan at radera allt som finns på hela datorn? Den här gamla installationen fungerar inte ens internet på och går inte att reparera. Fattar absolut ingeting!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska förklara närmare.

Då jag öppnar Windows XP ser jag en ruta där det står:

The feature you are trying to use is on a CD-rom or other removable disk that is not available. Insert the "AiOSoftware" disk and click OK.

Finns en liten ruta/rad i rutan där det står User source. I raden står det "1". Där kan man klicka "Browse", men det finns inget annat att hitta.

Klickar jag istället "Cancel" kommer följande text i en ny ruta:

Error 1706. No valid source could be found for product AiOSoftware. The Windows installer could not continue.

Det enda som går att klicka där är OK och då jag gör det återgår jag till andra rutan "The feature you are trying... osv".

Klickar jag istället cancel i den första rutan kommer följande text:

The path "1" cannot be found. Verify you have access to this location and try again, or try to find the installation package "AiOSoftware.msi" in a folder from which you can install the product AiOSoftware.


Snurrigt!?! Har förstått att det är en HP-produkt som bråkar. (Aldrig mer HP-prylar). Jag kan inte ta bort skrivaren från "Ta bort program" heller eftersom den jäkla rutan ligger som pågående installation och jag först måste åtgärda den!

Detta hände då då jag installerade om Windows XP. Kunde inte ta bort gamla XP utan fick installera en gång till från Recovery CD:n. Därför ligger det gamla eländet kvar så att jag nu måste välja operativsystem då datorn startar. Kan jag ta bort hela det gamla? I så fall hur utan at radera allt som finns på hela datorn? Den här gamla installationen fungerar inte ens internet på och går inte att reparera. Fattar absolut ingeting!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...