Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datum och namn saknas i mappen Mina bilder


kiwi01

Rekommendera Poster

 I samband med att jag skapade en ny, tom mapp, öppnade en av fotomapparna, koierade fem bilder och klistrade in dem i den nya mappen, så inträffade det att alla datumen och tittlarna från alla  fotomapparna bara försvann. . Dvs, egentligen finns de kvar, men ligger "bakom" mapparna och syns bara då jag lägger markören på mappen, de är också kvar i filhanteraren.    Skapar jag en ny mapp så kan jag inte döpa den.

Det blir svårt att hitta rätt mapp och man vill titta på foton från ett visst tillfälle.

Alla mappar på övriga ställen har behållit sitt gamla utseende.

Hur ska jag få mappnamnen bli synligaa igen, dvs synliga strax nedanför mappen?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du har miniatyrer som visningsalternativ (i Vista heter det ikoner).

Prova det här:
Klicka på "Visa" och välj ett annat visningsläge än det du har nu, dock INTE ikoner (välj t.ex. detaljerad lista).

Sen håller du in Shift-tangenten och klickar på Visa --> ex. Medelstora ikoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jag har visserligen inte medelstora ikoner utan bara ikoner, men det hjälpte såtillvida att nu syns namn och datum. Eventuell nackdel nu är att de bilder som jag sparat som enstaka bilder och inte ligger i mappar nu bara syns som ikoner och inte som "färdiga" bilder. Men jag får växla vid behov. Fast markerar jag bildikonen så syns den som en liten bild under information längst till vänster.

Tack så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med att de inte syns som "färdiga" bilder?

Om du har inställt på bara "små ikoner" så ser du ju bara ikoner, men ändrar du till "medelstora ikoner" så ser du små miniatyrbilder (om det var det du menade).

Glöm det där, kom på att du antagligen har XP och inte Vista... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har XP.

Det senare jag skrev gäller diverse bilder jag har laddar ner från nätet och sparat i Mina bilder, dem har jag inte sparat i särskilda mappar utan sparat dem en och en. När jag öppnar Mina bilder syns de som bilder och jag har inställningen visa miniatyrer (som jag helst hade velat ha det), ställer jag om till visning ikoner så syns de bara  som ikoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Om det är någon som undrar hur jag löste detta problem, dvs återfick datum och namn till mina mappar i visningsalternativ miniatyrer så gick jag in på verktyg/mappalternativ, under visningsfliken klickade jag på återställ alla mappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...