Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB


bowile

Rekommendera Poster

Jag har fått en relativt ny dator med XP
Problemet är att USB inte fungerar. Jag har testat med många olika USBenheter såsom tex minnespinne.
Det kommer inte upp något i "Den här datorn" förutom de vanliga A: C: och D:  Kan USB enheten gått sönder eller är det jag som gör något fel?
Tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du stoppar in USB-tillbehöret så kanske du fick en liten cd-skiva med den, pröva med att sätta in den. Om inte det funkar så kan du går in på kontrollpanelen>Guiden Ny maskinvara>Hitta automatiskt nya uppdateringar>Starta och ha kul med dina USB-tillbehör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en ny dator så antar jag att du har USB-ansluten mus och tangentbord? Stämmer det och fungerar det?

Fungerar USB-kontakterna på baksidan av datorn men inte på fram/ovansidan? I så fall kan det ju vara så enkelt att sladden som går mellan panelen för USB-uttagen i datorlådan inte monterats korrekt då andra änden av sladden ska sitta i moderkortet inne i datorn. Det kan vara glapp eller så sitter inte sladden i. För att se det måste du öppna datorn. Se till att ha laddat ur all statisk elektricitet ur kroppen innan du rör något inuti datorn. Undvik att rörar elektroniska komponenter helt om du kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...