Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tv-mottagare


RaggenKaggen

Rekommendera Poster

Tjena

Jag tänkte skaffa en tv-mottagare till min bärbara dator. Jag har kollat runte lite på olika men det är en speciell sak som jag vill kunna göra. Jag skulle villja kunna koppla in antennsladden som jag har till tvn nu in i datorn så kan jag kolla på de kanalerna också. Jag bor i ett Com-Hem hus och sladden är rund med en stor pigg i mitten och några små runtom.
Om någon vet nånting om en Tv-mottagare som man kan göra det med så tipsa mig gärna. Den ska helst inte vara så dyr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Jag har nyligen köpt ett TV-kort till en bärbar dator på Teknikmagasinet. Man kopplar in det via USB-porten och en installationsskiva följer med. Funkar hur bra som helst med alla kanaler som finns i huset. Det kostade 199 kronor på extrapris. Annars 399. Den bärbara datorn är trådlös via en router.

Till ett annat hus där jag inte har någon bärbar dator har jag köpt en förlängningssladd till den gula (S-videokabeln) med små hål i. Finns olika antal hål. Den sätter man bak på datorn i motsvarande konakt och då omvandlar den signalerna till TV. TV står långt ifrån och därför finns det en förläningssladd som man sätter i TV på den andra sidan. Den gula har en svart kontakt i ena änden som man kopplar till den förläninggsladden. Sedan måste man ändra inställning i grafikkortet. Detta förutsätter att Du har TV-out på Din stationära dator.

Gittan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Gittan
Jag har  också kollat på den på Teknikmagasinet men jag undrar om det går att koppla in antennsladden (som jag har kopplad in i den vanliga tv:n nu) i den tv-mottagaren så man kan kolla på kabeltv i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inget uttag för antensladd utan bara en sladd till datorns USB-minne och en strömkabel. Jag installerade den här hos min dotter och dom har kabelTV för de bor i ett stort radhusområde där alla har gemensam kabel och alla kanaler kom upp. Inte bara de fria kanalerna utan alla betalkanaler som ingår i det gemensamma. Därför behövs ingen antennkabel hos dem och då borde det väl vara lika överallt.

Det var till en bärbar dator utan TV-kort.

Gittan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...