Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alla dessa frågor


Levnadskonstnär

Rekommendera Poster

Levnadskonstnär

Hej igen.

Allt funkar väl så ni kan slappna av.
Jag undrar bara vad denna förfågan gäller som Zone Alarm envisas med att med en dåres envishet ställer till mig stup i kvarten.

Jag kanske bara ska tillåta den att promenera ut på internet men vad betyder "Prevalence".
Det är många gånger som jag svarar "tillåt" fast jag inte vet vad det handlar om.

Detta eviga ställningstagande uppfattar jag som rätt jobbigt, p.g.a. att jag inte alltid förstår frågan. Annars mår jag bra och hälsar till Cecilia och Olle Munter.

Hej, och trevlig helg.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"The Prevalence Reporter is part of the AVG 8.0 application which sends back info about potentially dangerous sites that you may come across while searching the net.
Once allowed to run, you will notice when you do a search on say google that all the results will have a green check mark next to them or a grey question mark.
This is to indicate that the certificate is either accepted or questionable."
http://forums.zonealarm.org/zonelabs/board/message?board.id=win_za_msgs&message.id=18537

Verkar vara något som kan godkännas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levnadskonstnär
I vilket sammanhang förekommer ordet? Det kan ha rätt många översättningar.


Tack JoAr och Cecilia !

Jag glömde att skriva hela meningen, sorry. Så här står det: "Prevalence reporter is trying to access the internet" and he/she goes to my head !

Ceclia kan vara på rätt spår för jag har för första gången installerat AVG för att kolla hur den känns. Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig.

Tack för denna gång, Cecilia och JoAr !!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men då så. Då är det ju helt klart att det är en del av AVG som vill använda sig av internet och det är ju bara att tillåta det på ett sådant sätt att ZoneAlarm kommer ihåg det så är "problemet" ur världen. Stort flin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levnadskonstnär
Ja, men då så. Då är det ju helt klart att det är en del av AVG som vill använda sig av internet och det är ju bara att tillåta det på ett sådant sätt att ZoneAlarm kommer ihåg det så är "problemet" ur världen. Stort flin


Cecilia, tack för svaret. Men hur ska en amatör veta att det har med AVG att göra. Du har fått mig att bli extra försiktig, du minns väl det där med att kika i titthålet. Det gör också att jag har blivit lite fegare och blir frusterad av alla glada tillrop som man ska tillåta eller avslå.

Tack , och god natt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God natt!  Sömnig
eller är det God morgon nu?  Kaffe

Jättebra att du har blivit försiktig och frågar här.  Tumme upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"The Prevalence Reporter is part of the AVG 8.0 application which sends back info about potentially dangerous sites that you may come across while searching the net.
Once allowed to run, you will notice when you do a search on say google that all the results will have a green check mark next to them or a grey question mark.
This is to indicate that the certificate is either accepted or questionable."


"Allmänt bruk Reporter är del av AVG 8.0 applikation vilken sänder tillbaka info om möjligt farliga platser att du kan kommer över stund sökande nätet.
En gång tillåten till kör, du kommer att notera när du gör en söka på säga google att alla resultaten kommer att har en grön kontrollera markera nästa till dem eller en grå fråga markera.
Denna är att indikera att intyg är varje accepterad eller tvivelaktig."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det belyser frågan, eller snarare min fundering kring, det här med "bra" brandvägg.

En brandvägg som är bra enl. diverse test kan ju vara värdelös om gränssnittet inte är så utformat att man av okunskap eller frustration svarar "fel". Själv har jag, tycker jag, bra koll och mina barn frågar alltid vilket val de ska göra om dialogrutan dyker upp men jag har flera i min "närhet" som mer eller mindre chansar på "Allow" eller "Deny". Borde alltid finnas en "more info" som i fallet ovan skulle ha visat en text, helst på önskat språk av typ "Det är ditt antivirusprogram AVG som försöker hämta uppdateringar, du rekommenderar att tillåta detta."

men då uppstår väl problemet att illasinnade kanske lyckas lura branväggen med sådan info..

Jag har Zone Alarm Pro, som för en tid sedan hade betyget Good hos http://www.matousec.com/projects/firewall-challenge/ men nu är den Poor.

Skulle jag installera Comodo (har haft den också) som har fått bra betyg gäller det ju att jag enkelt kan administrera den.

Önskar det fanns en kompletterande guide där användarvänlighet, språk mm. betygsattes...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levnadskonstnär

Hej Mikael63 "now youare talking". Precis så skulle jag ha sagt men fann inte dom rätta orden.
Det vore bra om tillverkarna kunde ta till sig allmänhetens kritik.

Ole'
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...