Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TVkort och Kabel-tv?


#0

Rekommendera Poster

Hej, jag undrar om det är någon här som har erfarenhet om det går att koppla ihop TV-kort (dvs PCI/USB kort för att kolla på TV i datorn) och kabel-TV?  Mitt nuvarande kort fungerade tydligen  inte. JAg är tacksam för all hjälp jag kan få..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det kabeltv som i att du har en digitalbox, eller har du en kabel som går från väggen rakt in i tvn (analog tv), eller har du en analog dekoder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett uttag i väggen, där jag kan ansluta med en helt vanlig "TV kabel" (antennkabel). Jag tror inte jag behöver något emellan, dock är jag osäker.

Eftersom att jag inte har någon TV så vet jag inte riktigt hur det fungerar.  

Jag har en lapp framför mig, där står det: "Analogt utbud (okodat), kostnad 0 kr."..
så jag antar att jag har analog TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde mitt TV kort för att ta emot Digital sändning via antenn där jag bodde förut. Jag tror att det är det här kortet

Jag vet att det står DVB-T, men om jag går inte på TV kortet kan jag välja mellan Kabel, Antenn och Digital, och sen står det "hybrid" i enhetshanteraren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kortet bör fungera att ta emot vanlig analog signal "tex via kabel" dock inte digitalsignal för kabel "dvb-c" men istället digitalsignal via marknätet "dvb-t".

Programmet är anpassad för flera olika typer av kort från samma firma, därför finns flera alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret,
Så jag antar att jag måste köpa ett nytt TV kort som kan ta emot analoga signaler. För det är troligen som du säger att det är programmet som är anpassat för flera typer av kort. Vilket troligen betyder att jag endast kan ta emot DVB-T, digitala marknätet.

Jag är inte så bra på det här men vad heter korten som kan ta emot analog kabel TV?

Analog Kabel TV = ???
Digitala marknätet = DVB-T
Digital Kabel TV = DVB-C
Satellit = DVB-S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...