Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är LBA???


Musselina

Rekommendera Poster

Har börjat få upp LBA1959488 när jag försöker kopiera DVDskivor, står att det är oreparabelt läsfel, nån som kan tala om för mig vad problemet beror på??? Brännaren är nästan ny, har bara använt den ca 15 gånger men det verkar ändå som om det är det beror på för flera skivor har misslyckats helt plötsligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LBA står väl för något spel. Har du börjat bränna ner något spel och sedan avbrytit? Kan isåfall ligga kvar i minnet filer som väntar på "bränning" och stör.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha, Ha, ha, Ursäkta jag skrattar men jag gjorde en sökning på nätet och det enda jag fick upp var att LBA1959488 är(håll i er nu)Lactobacillus Acidophilus, alltså en filmjölksbakterie som e bra för magen men inte för datorer uppenbarligen, ja antingen har någon hällt filmjölk i din brännare eller så har du VIRUS.................
Phuuuu !!!!!!!!!!Totalt galen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LBA står väl för något spel. Har du börjat bränna ner något spel och sedan avbrytit? Kan isåfall ligga kvar i minnet filer som väntar på "bränning" och stör.
Ja nåt me fil e de nogRoll-eyes
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael63 @ 2008-08-25, 22:48
zipper @ 2008-08-25, 22:44
Attas @ 2008-08-25, 19:30
LBA står väl för något spel. Har du börjat bränna ner något spel och sedan avbrytit? Kan isåfall ligga kvar i minnet filer som väntar på "bränning" och stör.
Ja nåt me fil e de nogRoll-eyes


Filharmonikerna kanske?

http://en.wikipedia.org/wiki/Logical_block_addressing

Ja, dom gästspelar på ARLA denna veckan, gissa på vilken avdelning !!Dans
Skämt åsido, om jag fattar länken rätt har musselina fel på hårdiskens yta, kan det va så ??Fundersam
KUL TRÅD Förresten !!!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ja, ja, era lustigkurrar Totalt galen. Men trots det så finns det ett spel som heter Little Big Adventure (LBA), och det är tillverkat av Adeline och inte Arla.

Men jag kan hålla med om att det finns nog en hel del nördar som sitter förlänge vid sina spel och kan behöva lite "fil"-näring i ackompanjemang av filharmonikerna i bakgrunden.
slagit rot framför datorn.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ja, ja, era lustigkurrar Totalt galen. Men trots det så finns det ett spel som heter Little Big Adventure (LBA), och det är tillverkat av Adeline och inte Arla.

Men jag kan hålla med om att det finns nog en hel del nördar som sitter förlänge vid sina spel och kan behöva lite "fil"-näring i ackompanjemang av filharmonikerna i bakgrunden.

Ja, det kan va gott byta "fil" emellanåt....................
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken brännare har du? Kan vara en idé att uppdatera firmware...

Har du nyligen köpt nya skivor och i så fall vilken typ? (CD, DVD, -R, +R, DL - Dual Layer).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjat få upp LBA1959488 när jag försöker kopiera DVDskivor, står att det är oreparabelt läsfel, nån som kan tala om för mig vad problemet beror på??? Brännaren är nästan ny, har bara använt den ca 15 gånger men det verkar ändå som om det är det beror på för flera skivor har misslyckats helt plötsligt...


Några frågor som du bör svara på för att göra det lite lättare för oss att spåra problemet.

1. Vad är det för DVD-brännare (märke och modellbeteckning)? Om du inte vet vad du har så brukar ibland gå att se inifrån brännarprogrammet när man väljer brännare att använda eller något menyalternativ för att se info om brännarhårdvaran.

2. Får du läsfel på originalskivan eller vid verifiering av den brända skivan? Eller är det så att den misslyckas under själva bränningen av skivan trots det i så fall lite konstiga fellet "oreparabelt läsfel"?

3. Vilket brännarprogram använder du?

4. Kör du Vista eller XP?

5. Vad är det för typ av skivor du bränner på (t.ex. DVD+R, DVD-R eller DVD-RW osv)?

6. Bränner du enkelt lager eller dual layer?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...