Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittar inte dvd och cd spelare.


lady gais

Rekommendera Poster

Mit problem är att media player 11 inte hittar min cd och dvd spelelare.
Har tidigare haft problem med att nå dessa. Jag  får till svar  "ej tillgänglig åtkomst nekad"
när jag  går in  via denhär datorn.
Detta har dock löst sig via en ominstallation av spelarna men Media player hittar inte spelarna.

vad har jag gjort för fel. kan inte bränna en cd när programmat inte hittar några enheter.
Väldigt tscksam för snabb hjälp är inget geni som  synes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), några utrops- eller frågetecken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), några utrops- eller frågetecken?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), några utrops- eller frågetecken?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enligt ehetshanteraren fungerar allt som det ska inga komma, frågetecken eller något annat.
kan tillägga att jag har Windows xp om det är till någon hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag har Nero express 08 tror jag att versionen är.Hur bär jag mig åt  för att Nero ska hitta  spelarna. och vad gör jag sedan.
tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte Nero så några detaljerade anvisningar kan jag inte ge.
Men borde man inte kunna se när man startar Nero om den tycker att det finns någon CD/DVD-brännare?
För det är väl så att CD/DVD-brännaren syns i Enhetshanteraren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NERO ska hitta spelaren per automatik, annars hittar man om startar "start smart "till vänster en meny, välj där verktyg och sedan T.ex. Info-tool eller drive-speed, testa dessa och se vad du får för resultat.
Det kan också va så att den e trasig om du haft bekymmer med den tidigare, en ny kostar ca:250-300:- idag hos dom flesta ÅF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...