Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vet ej vad jag har för nätverkskort!!


xPlodeR

Rekommendera Poster

HeejStort flin

Jag är en 14-årig amatör som beeer om hjälp för att få igång internet på min  bärbara..

Av någon anledning så är absolut alla inställngar borta!! Det ända som finns på den är windows xp. För att fixa inställningar till datorn så vet jag en del program som kan det, men!, jag måste då ha internet. ska jag ha internet behöver jag nätverkskortets drivrutin om jag inte har hlt fel. DÅ KOMMER JAG TILL THE PROBLEM. VAD HAR JAG FÖR NÄTVERKSKORT????

Jag har provat attt skruva upp den för att kolla men det är närmast omöjligt, då slog det mig att det kanske finns ett program som kan kolla upp vad jag har för nätverkskort så att jag kan fixa drivrutin, eller om det finns något program på xp som kan det...

SNÄÄÄLLA hjälp miig Ledsen ...

Tack i förhand
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju program, som Everest, som kollar sånt men om du öppnar enhetshanteraren, högerklickar på nätverkskortet och tar egenskaper, sedan letar reda på ett id som kan se ut ungefär så här: PCI\VEN_10DE&DEV_054C&SUBSYS_110B1734&REV_A2


 Klistra in det här så kan man leta reda på info & drivrutiner till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är en bärbar så är ju bästa stället att hitta drivrutiner datortillverkarens webbplats och då brukar man inte behöva veta vad det är för nätverkskort ens (troligen inte ens ett kort utan en liten del av moderkortet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju program, som Everest, som kollar sånt men om du öppnar enhetshanteraren, högerklickar på nätverkskortet och tar egenskaper, sedan letar reda på ett id som kan se ut ungefär så här: PCI\VEN_10DE&DEV_054C&SUBSYS_110B1734&REV_A2


 Klistra in det här så kan man leta reda på info & drivrutiner till det.