Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vet ej vad jag har för nätverkskort!!


xPlodeR

Rekommendera Poster

HeejStort flin

Jag är en 14-årig amatör som beeer om hjälp för att få igång internet på min  bärbara..

Av någon anledning så är absolut alla inställngar borta!! Det ända som finns på den är windows xp. För att fixa inställningar till datorn så vet jag en del program som kan det, men!, jag måste då ha internet. ska jag ha internet behöver jag nätverkskortets drivrutin om jag inte har hlt fel. DÅ KOMMER JAG TILL THE PROBLEM. VAD HAR JAG FÖR NÄTVERKSKORT????

Jag har provat attt skruva upp den för att kolla men det är närmast omöjligt, då slog det mig att det kanske finns ett program som kan kolla upp vad jag har för nätverkskort så att jag kan fixa drivrutin, eller om det finns något program på xp som kan det...

SNÄÄÄLLA hjälp miig Ledsen ...

Tack i förhand
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju program, som Everest, som kollar sånt men om du öppnar enhetshanteraren, högerklickar på nätverkskortet och tar egenskaper, sedan letar reda på ett id som kan se ut ungefär så här: PCI\VEN_10DE&DEV_054C&SUBSYS_110B1734&REV_A2


 Klistra in det här så kan man leta reda på info & drivrutiner till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är en bärbar så är ju bästa stället att hitta drivrutiner datortillverkarens webbplats och då brukar man inte behöva veta vad det är för nätverkskort ens (troligen inte ens ett kort utan en liten del av moderkortet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju program, som Everest, som kollar sånt men om du öppnar enhetshanteraren, högerklickar på nätverkskortet och tar egenskaper, sedan letar reda på ett id som kan se ut ungefär så här: PCI\VEN_10DE&DEV_054C&SUBSYS_110B1734&REV_A2


 Klistra in det här så kan man leta reda på info & drivrutiner till det.



Detta är ett id på enligt enhetshanteraren "Nätverksstyrenhet", den ligger inte på nätverkskort förmodligen för att den inte är installerad, men jag tyckte att den var lik din kod..

här är den: PCI\VEN_8086&DEV_1043&SUBSYS_25818086&REV_04\4&16793A72&0&50FO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nätverksstyrenhet är en del av moderkortet, den heter network controller på engelska och är en länk mellan processorn och nätverkskortet. I modernare datorer så ingår den i moderkortets chipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har, såvitt jag kan hitta, Intel® PRO/Wireless 2100 LAN Card Driver

Drivers kan du hitta på Intels hemsida.

Men du bör ju kunna se om drivers redan är installerade?
Du borde ha ett gult frågetecken vid ditt kort om drivers ej är installerade.
Testa med att "Visa dolda enheter" i enhetshanteraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Det är ett gult frågetecken på enheten och jag är ganska säker på att drivrutinen är helt borta efter att en person rensat datorn på absolut allt som fanns...

Men jag ska prova med tipset ditt och hoppas på att den drivrutinen funkar:)..

TACK PÅ FÖRHAND OCH TACK FÖR ATT HJÄLPA ANDRA FOLK MED PROBLEM PÅ DETTA FORUM!!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar att lägga in en länk till drivern här --->>> LÄNK

Edit:
Japp, funkar hos mig men det var lång väg till den så det kanske inte fungerar för andra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar att lägga in en länk till drivern här --->>> LÄNK

Edit:
Japp, funkar hos mig men det var lång väg till den så det kanske inte fungerar för andra





TAAAACK så mktDans!!!

Det funkade och nu kan jag installera allt annat....

tack, mikael för länken och allt jobb.....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att det löste sig!

Du får väl höra av dig igen om det är mer som krånglar.

Vilket det väl med stor sannolikhet kommer att göra så länge det är en dator inblandad...Totalt galen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

xPlodeR privat brev @ utlyft till forumet:
Jag behöver skärminställningar och ljud inställningar till min toshiba tecra m1. men jag vet ej var jag ska få tag på det.

Jag har provat med driver dectective, driver updater... mm, men alla dem är betalprogramm...

Vet du nåt bra sätt at få tag på pålitliga drivrutiner så vore jag djupt tacksam om du tipsade mig:P


http://nordic.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG/download_drivers_bios.jsp?LNG=16&service=ND
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

tja, jag har samma problem som trådskaparen, jag hittade "namnet" på mitt nätverkskort som verkar vara:
V1394\NIC1394\9C095610DC00

vore oerhört tacksam om nån kunde hitta vad den egentligen heter eller ännu hellre sidan där man laddar ner drivrutiner. tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, jag har inte den blekaste aning men det är en fd hyrdator med endast originaldelar, kan nämna lite info jag har om den.

Fujitsu Siemens, stationär.

Processor: DualCore AMD Athlon 64 X2, 2000MHz 3800+
Moderkort: MSI K8N Neo4 (MS-7125)
Grafikkort: nvidia GeForce 7800GTX

Hoppas nån kan hitta modellen :)

EDIT: jag hittade det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det gäller en märkesdator så hittar du alla drivrutiner på Fujitsu Siemens webbplats.
http://support.ts.fujitsu.com/com/support/index.html
Till höger hittar du länkar som handlar om hur du får fram serienumret (serial number) och när du fått fram det så skriver du in det i rutan för serienummer mm så får du senare fram en sida med drivrutiner mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...