Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Intern Hårddisk, Extern Hårddisk, USB-Minne, Minneskort


Amazonite

Rekommendera Poster

1. Tror du det går att överföra filerna från den gamla hårddisken till den nya när den väl är i den nya datorn????, tänk om det är fel på den nuvarande hårddisken och att det inte kommer gå.
2. Alla program som du angivet har sagt att filerna inte är låsta. Det är något ologiskt i det hela. Jag tror det beror på datorn då den är köpt 2003 med P4.
3. Är det lätt att koppla in den gamla hårddisken i den nya datorn??, har bara byt ram-minne och vet oxå hur man byter grafikkort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Tror du det går att överföra filerna från den gamla hårddisken till den nya när den väl är i den nya datorn????, tänk om det är fel på den nuvarande hårddisken och att det inte kommer gå.
2. Alla program som du angivet har sagt att filerna inte är låsta. Det är något ologiskt i det hela. Jag tror det beror på datorn då den är köpt 2003 med P4.
3. Är det lätt att koppla in den gamla hårddisken i den nya datorn??, har bara byt ram-minne och vet oxå hur man byter grafikkort...

1. Jag vet inte om du kommer att kunna flytta filerna, jag hoppas !
2.Programen har rätt. de kan inte hitta något låshandtag, så de försöker att lösa problemet på ett annat sätt men dom lyckas ju inte så det betyder att filerna fortfarande är låsta men på ett sätt som  de inte förstår, ologiskt...javisst, men något har hänt sedan du flyttade dom från den externa HDD:n till den interna som dessutom blev så full att Windows inte längre hade någon växlingsfil att jobba med så hela systemet höll på att krascha, men du säger att den funkar nu för att du har kunnat radera flera Gigabyte, har du raderat sådant som du hade på den interna disken innan all detta började...eller har du lyckats radera av dom låsta filerna ? Har du provat bränna ned dom filer du helst vill ha kvar på en skiva ?  Jag tror absolut inte att det beror på din dator som sådan, jag hade inte köpt en ny dator bara för detta jag hade köpt en HDD till och prövat med (läs tidigare svar).

3. Läs tidigare svar där står hur du ska göra.  Stjärnsmäll Phu !!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu typ 28,4GB och programmet Diskeeper säger att hårddisken är healthy. Innan sa den att det var lite plats på hårddisken.
Jag har raderat av de filer du kallar "låsta" ja. Jag kan ändra namn, radera och flytta på de "låsta" filerna. Men det går inte att flytta de ur datorn.

Du kanske har sett en annan tråd där jag har problem med att kopiera en DVD. Problemet är något på hårddisken tror de flesta. Men jag ska prova att BRÄNNA sakerna på en skiva. Går det bra att bränna bilder, filer och musik på en DVD-RW???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom på en grej. Jag formaterar datorn utan att ta bort mina filer. Jag har provat och sett att det finns ett alternativ när man ska formatera datorn med hjälp av XP-skivan utan att man startar om datorn. Alla system-filer och sånt kommer att förnyas.
Tycker du inte vi borde pröva åtminstone???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du kan bränna på DVD-RW.

Du ska inte formatera hårdisken, bara installera (LAGA) Operativet över det gamla utan att formatera.

Om du formaterar raderas hela Hårddisken och ALLA filer försvinner, allt du sparat e puts väck !!!!!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du kan bränna på DVD-RW.

Du ska inte formatera hårdisken, bara installera (LAGA) Operativet över det gamla utan att formatera.

Om du formaterar raderas hela Hårddisken och ALLA filer försvinner, allt du sparat e puts väck !!!!!


Det var det jag menade men jag visste inte vad det hette. Jag menade precis som du beskrev att man installerar över det gamla.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick inte heller trots att jag uppdaterade brännaren från version 107 till version 109. Har packat mina filmer och bilder via WINRAR till .rar på 10MB. Har 5GB i hotmail och 5GB i Skydrive och 2GB på Diino dessutom typ 50GB på Adrive... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...