Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Antec Titan 550 serverchassi


captain

Rekommendera Poster

Bifogar länk till ett chassi + PSU som jag varit lite intresserad av att inhandla billigt begagnat. Snåltanken är att använda det som en helt vanlig surfdatorlåda trots att dess användningsområde sträcker sig väl utanför det.
    Önskar feedback på hur vettigt det egentligen är att slå till!?
Länk:
www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=01565

Fördelar
Rejält med utrymme att mecka i.
Sjysst kvalitet.
Mycket bra kylning.
Stora möjligheter att uppgradera komponenter utan några utrymmes- eller kylningsproblem.

Nackdelar
Förhållandevis tungt och sjukt djupt (58cm) chassi.
Utnyttjar inte kapaciteten lådan är gjord för.
Originalagget utbytt till ett på 350 W.
Sannolikt svårsålt när jag tröttnat på det och vil köpa annan låda.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror helt enkelt på hur billigt du får köpa det för. Ett nytt sånt kostar cirka 1500-1600 kr.

Enda nackdelen som jag ser det är att det (kanske) blir svårsålt.
Å andra sidan, får du det för en billig penning så spelar det väl ingen större roll. Brukar alltid gå att kränga iväg på Tradera eller Blocket.

Att det är tungt och inte uttnytjar all kapacitet är väl inte hela världen, bygg in lite vattenkylning så blir du av med lite plats :)

Skämt åsido, får du det snorbilligt så slå till. Annars finns det andra bra lådor för vettig peng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ZuperZed,

Efter en del om och men är det begagnade Titan-chassit inhandlat av en helsjysst snubbe från yttre närområdet. Först var jag intresserad, men backade, för att sedan vilja ha det igen, men då var det sålt, fast den andra köparen dök inte upp, så då fick jag det ändå, till ett lägre pris än ursprungligen. Så kan det gå!
    Förvånansvärt fräscht för den lilla peng jag gav. Passade även på att köpa fina 3 x PATA hdd (på totalt 530 GB) av honom - också de till ett mycket rimligt pris. Har ju så grymt mycket space i lådan så jag måste ju fylla det med nå't när vattenkylning inte är aktuellt ännu! Det vore ju trist med en låda som är så tom att den ekar... ekar... ekar... 
    Och visst, nå'n liten slant får jag nog tillbaks när jag beslutar mig för att sälja den grymt tunga lådan - Antec kommer nog att fortsätta vara hyfsat tilltalande hos gemene datorman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...