Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avancerade Energialternativ i Vista, vad menas?


sjoholm.medlem

Rekommendera Poster

sjoholm.medlem

Hej.
Blir inte klok på som menas i praktiken när man under avancerade alternativ konfiguerar ett energialterativ i Vista och kommer till USB-inställningar, Inställningar för valbar frånkoppling, Batteridrift och Nätansluten och kan välja mellan Aktiverat och Inaktiverat. Vad menas egentligen med detta val och vad händermed de olika alternativen? Vad ska man med denna inställning till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linux för Alla
sjoholm.home @ 2008-08-11, 22:50
Hej.
Blir inte klok på som menas i praktiken när man under avancerade alternativ konfiguerar ett energialterativ i Vista och kommer till USB-inställningar, Inställningar för valbar frånkoppling, Batteridrift och Nätansluten och kan välja mellan Aktiverat och Inaktiverat. Vad menas egentligen med detta val och vad händermed de olika alternativen? Vad ska man med denna inställning till?


Precis som Microsoft själva anger saken, finns det långt fler inställningsmöjligheter i Vista. I dessa mobila tider handlar det mycket om batteridrift och portabla prylar, där verkar tonvikten finnas.

Jag brukar strunta i allt energispar personligen. Det är viktigare att datorn är på, alert, tillgänglig. Fast ett undantag kan vara temperatur och buller.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har visserligen inte en bärbar så alternativen är annorlunda men jag tror att det gäller om datorn kan stänga av strömmen till USB-enheter för att spara på batteriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...