Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Formatera från NTFS till FAT32


charliesamba

Rekommendera Poster

charliesamba

Har precis konverterat min externa HD (WD 320 GB) och upptäckte förste efter åt att mitt hemmabiosystem (Philips HTS6600) inte kan hantera det. Hur formaterar jag "tillbaka"? Räcker det att jag sparar all data på en annan disk och sen flyttar tillbaka efter formateringen ( är alla funktioner desamma fortfarande då)?

Går det att koppla den externa disken till recievern och spela upp img-filer eller måste de spelas via datorn? Om det går, hur gör jag?
Okunnig och i behov av hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Det räcker med att du flyttar dina filer någon annanstans sen formaterar du och sen flyttar du tillbaka filerna.

En nackdel med fat 32 är att det inte klarar filer som är större än 5 gb.

Om din reciver har en usb ingång kan du koppla disken till den men om det går att spela upp img filer vet jag inte.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du förberätt din disk för formatering, dvs du sparat det du vill ha kvar på en annan enhet får du andvända dig av fdisk eller något annat verktyg, ev patiton magic för att formatera hårddisken, då Win 2000, XP och Vista vägrar formatera patitioner större än cirka 30gb i fat32 filsystemet.
Ända nackdelen är ju som esd skrev tidigare i tråden att du inte kan lagra filer större än 5gb på enheten, men om du har filmer på hårddisken går det ju alltid att splittra filmen i två delar om den är större än 5GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...