Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Film på hemsidan


Kuben

Rekommendera Poster

Osäker på vart i forumet jag skulle skriva denna fundering, men kanske bild och film går ihop.

Har nämligen en liten filmsnutt på DVD som jag skulle vilja lägga upp på min hemsida (egen producerat & lagligt ;-)

Funderingen är då, filmen bör troligtvis konverteras/rippas till ett lämpligt format, flash, avi...... och hur kan man få upp den på hemsidan?

Tacksam för alla tips, format, script etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmen bör inte vara för stor och vara i flash eller wmv eller mov format då dessa är vanligaste idag. Ett enkelt sätt att lägga upp egna filmer är Youtube då folk även hittar filmen genom att de söker på internet eller via sidan.

Om du använder wmv-format så kan du få tips hur man lägger upp den på en html-sida genom http://www.mioplanet.com/rsc/embed_mediaplayer.htm

Tänk på att även om du gjort den så måste all musik vara gjort av dig eller uppehovskyddfritt, vilket inte alla videoklipp som man tror är lagliga är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått iordning på filmen, dock har ett nytt problem uppstått.

Filmen är gjord i Adobe Flash och funkar kanon lokalt i min burk, men lägger jag ut den på nätet så blir det bara en vit sida, har dubbelkollat så alla filer finns på plats.

Adobe har genererat html filen åt mig.

Får man lägga ut länkar här?

http://www.kub.se/film/gras_till_ost.html

Tips någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det tänkt att den ska se ut? Den HTML-fil du länkat till innehåller i princip inget annat är flashfilmen. Rent konkret så är det en flashfil ensam i body-taggen som har vitt satt som bakgrund. Enligt HTML-filen så saknas det alltså inget. Har du lagt upp rätt fil? Det är inte ramar eller iframes involverade i en annan HTML-sida som i sin tur inkluderar HTML-filen du laddat upp?

Edit: Vill bara förtydliga att jag ser filmen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...