Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

email outlook express


malaga

Rekommendera Poster

hej jag får följande meddelande  om jag har stängt av både brandväg och antivirus mm och det är fortfarande samma fel

Ett okänt fel har uppstått. Ämne '', Konto: 'NIKOS', Server: 'mailout.comhem.se', Protokoll: SMTP, Serversvar: '550 Your message was classified as spam', Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 550, Felnummer: 0x800CCC69

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föst skulle jag scanna datorn efter otyg även om du har ett antivirusprogram. Använd en av de stora antivirustillverkarnas gratis onlinescanningar som de tillhandahåller (gå in på Norton, Nod32, McAfee eller någon annan känd antivirustillverkares hemsida och leta). Använd en som inte är samma som ditt antivirusprogram. Sedan skulle jag scanna efter spyware mm. med Super Anti Spyware och se om den hittar något (finns att ladda hem i PC för Allas programbank).

Hittar du inget otyg som kan kopplas till något som skickar spam från din dator så skulle jag rekommendera att du ringer comhems kundtjänst. Jag gissar att du har ComHem som internetleverantör med tanke på meddelandet du får. Om inte så får du kolla med din internetleverantör så att inte denna har blivit klassad som spamskickare hos ComHem. Det har hänt för att t.ex. Telia blockerats av vissa stora amerikanska internetleverantörer pga att det dykt upp för många spamskickande datorer i Telias nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...