Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Extern hårddisk fungerar inte till Vista


Plymen

Rekommendera Poster

Min externa hårddisk, en BUFFALO HD-HB250U2-EU, fungerar ej till min nya bärbara dator med Vista. En polare sa att man var tvungen att tanka hem drivrutiner till den för att få den att fungera när man använder Vista. Kollade på Buffalo Technology's hemsida, men de drivrutinerna fungerade inte, eller så gjorde jag fel på ngt sätt. Men datorn säger att den hittar hårddisken, men ändå dyker inte ikonen upp under Den här datorn. Förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!
Jag har testa följande när hårdiskar och andra grejer inte syns.

1. Se till att den inte är ansluten via en hub eller dyligt första gången du ansluter den. (Du kan koppla in den i hubben senare)

2. Anslut när datorn är avstängd och sätt igång datorn.

3. Om du har möjlighet att formatera om hårdisken på en annan dator. För egen del fungerar alltid NTFS-formatet i Vista B.

4. Gå in och kolla att tjänsten "plug and play" är aktiverad i tjänster.

Ja, det var några enkla åtgärder som kanske kan hjälpa.

Nillo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem som Plymen. Exakt samma. Min nya Maxtor blablabla syns i Diskhanteraren, den finns i Säker borttagning och "drivrutiner installerades" första gången jag kopplade in den, men den finns inte på Dator.
Jag gick in i Hjälp- och Supportcenter (ett av alla 1000tals olika "center" i Vista :D) och klickade på formatera, partitioner, volymer, konvertera, hårddiskar osv etc men det står massa skräp som inte är till den MINSTA hjälp.

Plus att jag har ett till problem. Hjälp mig snälla med mitt superorka-problem:


http://pcforallasmart.idg.se/forum/thread.jsp?forumid=3&rootid=497808


Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Diskhantering så högerklickar man på det tomma utrymmet för hårddisken i nedre halvan av fönstret (en bild över hårddiskarna) och väljer Ny enkel volym till att börja med. Jag kommer inte ihåg precis vad som kommer efter men det är en bra början och jag har för mig att de ifyllda värdena var vettiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...