Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avkodar-kort


Cambudgie

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har ett Dxr3 kort med en Creative spelare, alltså "PC-DVD Encore 12x" heter det... Men jag har inte fått mitt kort att fungera. Det är ändå prosesorn som gör jobbet... Vad göra?? Fins det några kända problem med det eller. Har testat flera olika DVD spelare oxå om det spelar nån roll, PowerDVD, WinDVD 3.0 windows egna, ASUS-DVD!! Kör Win2k SP2 SWE på en 800EB MHz 384MB Ram ASUS V7700 Geforce2 GTS TV-out, moderkort: ASUS CUV4X-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat med den inkluderade spelaren för den använder kortet via dom installerade drivrutinerna. Dom spelare du nämner är som standard mjukvaruspelare fast dom kanske kan fås att använda dxr3 drivrutinen. asusspelaren borde använda geoforce inbyggda hjälpmedel och avlasta lite på så sätt

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har testat med den oxå, men den spelaren verkar ju vara konstig och inte alls fungera. kommer upp ett meddelande om att det inte går att starta den och att jag ska testa starta om datorn. Kortet har ju TV-out oxå så jag har det kopplat direkt från Dxr3 -> TV:n så man märker ju om det är Dxr3-kortet som andvänds, då borde det ju bli bild på TV:n. E det så att det finns både mjukvaru- och hårdvaruavkodare?? E det så borde jag använda ett program son inte avkodar själv utan ett som låter kortet göra det...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E det så att det finns både mjukvaru- och hårdvaruavkodare?

 

Ja, du måste använda den spelare som följer med kortet - eller en som fungerar likadant.

 

WinDVD, PowerDVD, AsusDVD osv är alla mjukvaruspelare och är inte vad du är ute efter...

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...