Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte öppna www.hotmail.com


Hank99

Rekommendera Poster

När jag försöker gå in på www.hotmail.com , först så laddar sidan bara och sen kommer det upp " kan inte ansluta"  meddelande HTTP 400 samt HTTP 410.

Har inga problem med att öppna andra sidor, bara hotmailen.

Någon som vet vad detta beror på ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HTTP 410 står för "Permanently not available". Hotmail.com används inte längre och det kan vara så att dina webbläsarinställningar förhindrar webbläsaren från att styra om till en rätt lång och komplicerad länk som inleds med login.live.com. Live Hotmail är ju nya hotmail så att säga. Går jag in på www.hotmail.com så blir jag omstyrd till en ny inloggningssida.

Kan du gå in på http://hotmail.live.com ? Den styr iofs också om till samma långa komplicerade länk men jag tycker att det låter långsökt att din webbläsare skulle vara konstigt konfigurerad då du borde snubbla över en massa andra sidor som inte heller fungerar korrekt. Jag tror att det är "URL redirection" (vad nu det kan heta på svenska) som måste vara aktiverat (och är så som standard f.ö.). Funkar inte hotmail.live.com det kan du prova http://home.live.com/ . Där finns det klickbara länkar för att komma till Live Hotmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr fungerar ingen av nämnda länkar svarar bara att sidan inte kan öppnas, felkod
HTTP 400

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte in på denna länk heller, har även testat firefox, ingen lycka där heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har för mig att jag också har haft samma problem för något år sedan. pröva detta:

öppna internet explorer och tryck på verktyg, sen trycker du på internetalternativ och väljer avancerat.
scrolla ner lite så får du fram detta:

Sk?rmklipp.PNG

prova att avmarkera något av alternativen i dom röda ramarna (alltså "kontrollera om certifikat har återkallats av utgivaren" och/eller välj "inaktivera automatisk kontroll av webbplatser".)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips, "buggen" var  Family Safe. Avinstallerade den och så var allt som vanligt igen

Hälsningar
Håkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


En annan fråga som hör till Hotmail. Jag kan plötsligt inte öppna bifogade filer. Däremot bilder. Det har alltid fungerat tidigare. Jag har fått worddokument som inte går att öppna. Det står bara filhämtning pågår och så händeer inget mer. Jag vidarebdfordrarde då filerna till min Outlookadress och där gär de att öppna. Bilder går utmärkt att öppna. Mina gamla filer som ligger kvar i Hotmail går att öppna.

Ringt supporten men dom vet inget heller.

Jätteglad för något tips.

Gittan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...