Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp mig ta bort detta !


Levnadskonstnär

Rekommendera Poster

Levnadskonstnär

Hej, Jag använder Firefox 3.0 och har längst ut till höger i adressfältet upptäckt en liten pil nedåt. När jag klickar på den så får jag upp en massa adresser som jag inte är ett dugg intresserad av.

 Hur får jag bort det??

Tackar på förhand.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för adresser?

Klicka på Verktyg --> Tillägg...
Finns det något där som ser misstänksamt ut, antingen under fliken Tillägg eller Insticksmoduler?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pilen visar de senaste webbadresserna som besökts från Firefox på det kontot. Jag vet inte riktigt hur man avaktiverar det, kanske någon vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levnadskonstnär
Vad är det för adresser?

Klicka på Verktyg --> Tillägg...
Finns det något där som ser misstänksamt ut, antingen under fliken Tillägg eller Insticksmoduler?


Hej ZuperZed, du har redan en fika innestående så det är bara att jobba vidare på ytterligare en. Det är tidigare besökta adresser och 90% av dem är adresser som jag inte behöver besöka
en gång till men dom finns där och tar upp plats.

I explorer var det enkelt att bli av med detta men här hittar jag det inte. Jag avskyr allt som t.e.x. google toolbar, yahoo toolbar och detta.

Någon kommer säker på det så jag avvaktar.
Hej så länge.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, då förstår jag vilken pil du menar. Trodde att det var nån äcklig toolbar eller liknande som smugit sig in i Firefox, därav första förslaget med att kolla tillägg och insticksmoduler.

Då provar vi nåt annat:
Det är både tidigare besökta adresser och dina bokmärken som visas i listan när du klickar på pilen.

Klicka på Verktyg --> Inställningar --> fliken Sekretess...

Längst ner hittar du

  • Rensa alltid ut känslig data när Firefox avslutas - Bocka FÖR
  • Fråga innan rensning av känslig data - Bocka AV (om du vill)
Klicka på knappen Inställningar (till höger om Rensa alltid...).
Där hittar du ett antal alternativ. Gissar att du ska bocka för webbhistorik för att slippa tidigare besökta sidor, bokmärkena blir dock kvar i listan...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du föredrar hur adressrutan såg ut i Firefox 2 så kan du testa tilläggen oldbar. Under Reviews så står det något om hideunvisited för att få bort bokmärken från den listan i inlägget från July 22.

Eller om UI Tweaker kan ändra om så att det blir som du vill, "Remove the location bar drop down arrow" står det i beskrivningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levnadskonstnär

Hej, inget av det jag har försökt tar bort adresserna. E del är gamla och sådana som jag förmodligen aldrig mer kommer att besöka. Som t.e.x. drivrutiner till en gammal Compaq.

Cecilia, jag har en svensk version av Firefox och du nämner några punkter som Previews och UI samt old bar. Inget av dessa ord kunde jag hitta motsvarigheten till.

Vid närmare eftertanke är det här ingen stor grej och jag vill inte ta upp er  dyra tid med såna små saker. Man blir lätt lite bekväm när man vet att svaren på ens problem bara är ett klick borta.

Tack och hej.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texten "oldbar" i mitt förra inlägg är en länk, om du klickar på den så kommer du till ett tillägg till Firefox som heter oldbar. Du kan installera det för att få rutan för webbadressen att se ut som i Firefox 2 i stället.

Ahh, nu ser jag att länken har blivit felaktig. Så här ska den vara:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6227

Även i det andra stycket så har forumet hittat på något hyss.
Där skulle det vara en länk till tillägget "UI Tweaker"
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1342

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Hej, inget av det jag har försökt tar bort adresserna. En del är gamla och sådana som jag förmodligen aldrig mer kommer att besöka. Som t.e.x. drivrutiner till en gammal Compaq.

Förstår inte riktigt, det är ju bokmärken som dyker upp i den listan.

Klicka på Bokmärken --> Ordna Bokmärken...

Kolla om länken till Compaq-drivrutinerna ligger där nånstans och radera den, borde inte dyka upp igen.

Kan det vara så att du importerade gamla bokmärken när du installerade Firefox?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min Firefox har jag inga bokmärken, utan där visas de senaste webbadresserna precis som honom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min Firefox har jag inga bokmärken, utan där visas de senaste webbadresserna precis som honom!

Hos mig är det lite gott och blandat, å andra sidan har jag inte "Spara min historik" aktiverat heller...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levnadskonstnär

¨Hej vänner .

Nu måste vi få slut på eländet.
Jag gick in på länken " 7 listiga funktioner du inte visste fanns i Firefox3.

När fanns mitt problem och jag blev genast av med 9 st bokmärken i adressfältet
men tre blev kvar.

Vad som stör mig är att om jag vill gå ut på nätet via ett bokmärke så klickar jag på just det önskade bokmärke. Jag behöver inte dubbel upplaga av mina bokmärken.

Jag gick ut på Firefox hemsida och tog hem "oldbar" som Cecilia rekommenderade.
Ja, nog fick jag ett annat utseende men dess 3 j-----a bokmärken finns kvar.

Om jag skulle få upp de senaste besökta sidorna som Alexa nämner så är det OK men jag vill
inte se några slumpvis utvalda bokmärken.

Jag skickar med en skärmdump men avslutar detta ämne för denna gång.
Självklart kommer jag att titta i kikhålet ifall nån har kommit på nåt som funkar.

Ha en sval sommar tills vidare.

Hej !!

Tyvärr kunde inte min skärmdump bifogas som var av jpg format.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...