Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver jag SP3 ??


Levnadskonstnär

Rekommendera Poster

Levnadskonstnär

Hej igen i sommarvärmen.

Jag har haft en sån där uppdaterings gubbe skrikande efter min uppmärksamhet i flera veckor men undrar om jag verkligen behöver den. Det handlar om SP3 = 69 mb.

Har jag inte fått allt detta genom alla små uppdateringar det senaste året.
En klagar på SP3, är det befogat. Vad tror Cecilia och Olle Munter.

En liten fråga som egentligen inte hör hemma under säkerhetstjänster men jag chansar.
Jag kör Firefox och har längst ut till höger i adressfältet en pil nedåt.

När jag klickar på den så dyker det upp en massa rader med en stjärna framför.
Hur blir jag av med skiten ??

Jag är nog lite kontrollfreak och vill själv välja vad jag vill ha, även om det tar några sek. extra.
Ha en trevlig sommar.

Fritidsforskarn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har fått alla säkerhetsuppdateringar utan Service Pack 3, men det finns en del andra fixar som inte har gått ut i Windows Update tidigare därför att det är först nu som de har testas på mängder med datorer så man vet att det är sällsynt att de ställer till med något. Förr eller senare så lär supporten på XP med bara SP2 försvinna, precis som man inte får uppdateringar till XP med bara SP1 längre.

Under rubriken "Filer i denna hämtning" så finns länkar till ett dokument som troligen beskriver lite mer.

Dessutom så flyttar jag tråden till forumet för Windows.
(Firefox-frågan ställer du lämpligen forumet Internet och nätverk.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SP3 har flaggats om till att vara en säkerhetsuppdatering (från att ha varit en rekommenderad uppdatering) och kommer därmed att installeras för alla som har Windows update satt att autouppdatera Windows XP. SP3 kommer alltså att installeras per automatik på patchtisdagen i augusti för den stora massan av användare.

Det nya i SP3, som inte kommit med patchar tidigare, är i praktiken nog något som bara kommer att användas för att göra adminstrationen av Windows datorer i företagsnätverk enklare. Vanliga hemanvändare kommer knappast ha någon nytta av dessa tillägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Levnadskonstnär!

Jag tycker du ska köra uppdaterigen såvida du inte har en HP-dator med AMD-processor. Det finns en patch för dom problemen som kan drabba dom som har denna datortyp och du kan också läsa på många forum om detta. Har du tidigare kört uppdateringar med automatik, men bara bromsat eller hakat dig på denna SP3 ska det inte vara några problem.

Jag körde uppdateringen själv från update på mina 2 datorer utan problem. en dator från 2001 och den senaste 2005, det tar lite tid, men låt datorn vara under tiden och jag har för mig att man inte behövde klicka på några rutor heller.

Mina datorer funkar lika bra efter SP3 uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...