Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittar inte trådlöst nätverk längre.


Daniel6438

Rekommendera Poster

Hej,

Jo mitt problem började så här...
Jag satt och laddade ner en fil igår, och under tiden satt jag och grejade lite med programmet som hör till mitt trådlösa nätverkskort, jag fick för mig att ändra så att jag andvänder windows inbyggda istället, så ja gick in på kör och skrev in services.msc och körde igång Wireless Zero Configuration och stängde av det medföljande vid namn WMP300NSvc.
Detta hade jag förståss gjort förut utan några problem, men nu så dog allt och jag kunde inte hitta ett enda nätverk, jag ändrade tillbaka till det andra programmet utan att hitta nåt... Jag läste på lite forum om olika saker och lösningar, men inget hjälpte.

Mitt nätverkskort är av typen Linksys Wireless-N PCI Adapter WMP300N.


Till slut blev jag så desperat att jag installerade om hela windows, (detta medförde givetvis mer problem med grafikkorts drivers och dataförluster vid formatering) Men det absolut första jag gjorde efter installationen var att installera drivers till nätverkskortet, och jag fick igång det, jag hade alltså internet!
Ända tills jag installerade grafik drivers... Efter det lade det trådlösa av igen, jag testade med att avinstallerade grafikdrivers igen, men hittade fortfarande inget. Jag var tillbaks på ruta ett igen, fast denna gången med tömda hårddiskar och en förbannad jag.

Så finns det någon duktig person där ute som skulle vilja hjälpa mig skulle jag bli överlycklig! Om ni skulle behöva mer info eller om jag förklarade otydligt så fråga!

Tack på förhand
//Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ditt grafikkort oxå är PCI skulle det kunna vara nåt problem med PCI-platser. Testa flytta nätverkskortet (eller grafikkortet om det går)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...