Just nu i M3-nätverket
Jump to content

EPSON skrivare

Attas

Recommended Posts

Har en EPSON DX4450 multi skrivar. Nere vid klockan hade jag en Ikon som jag klickade på och då kom det upp en ruta som hette EPSON Status Monitor 3, och där kunde jag kolla statusen/innehållet på färgpatronerna. Nu har jag Dumstrut på något sätt "slarvat" bort denna Ikon och vet inte hur jag kan få fram den på nytt. Med andra ord, HJÄLP! Det var inte jag

Vet inte hur du får tillbaka den rutan men har nåt annat som kan hjälpa.

esupport.epson-europe.com/ProductHome.aspx?lng=sv-SE&data=lkuCfcvA9cwbXqyCTSjFe54B9YcM5ZWW&tc=7#23

På denna sida under rubriken Självhjälpsverktyg finns en länk som heter Printer Status Monitor.

Där kan du nog kontrollera ett och annat men det funkar endast med Internet Explorer (ej Firefox).

Tack för tipset ZuperZed. Fann dock ingenting. Sen är mitt språkkunnande noll. Hittade något på en annan EPSON sida och där stod: Kontrollera status för bläckpatroner, dubbelklicka på genvägen till skrivaren i aktivitetsfältet i Windows. Olustigt när det är den Ikonen/genvägen jag slarvat bort. Sen har jag fått ett tips om att öppna skrivardrivrutinerna men vet inte var jag hittar dem.

Prova göra en enkel sökning på Epson Status Monitor.

Eller kolla i C:\program om du hittar nån mapp som heter epson eller liknande...
Det är förmodligen bara en inställning i själva Monitor-programmet som du har råkat dribbla bort.

Förresten, ta en titt i kontrollpanelen, där brukar det finnas skrivarinställningar.

Prova göra en enkel sökning på Epson Status Monitor.

Finns ingenting som heter så tyvärr. Har kollat i C:\Program också. Hittar ingenting som heter Monitor. Jag fattar det inte. Finns inga drivrutiner i Start-menyn, jag hittar inga. Är väl lika bra att installera om antar jag.

Var hittar man drivrutinerna för Windows?

Tack ZuperZed
Får ta det i morgon för nu stängs snart proxyservern ner. Sitter på sjukhus nämligen och är inte uppkopplad hela dagen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...