Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med trådlöst nätverk


#0

Rekommendera Poster

Hej,
Vi ska skaffa trådlöst nätverk hemma. För nuvarande har jag en ADSL Router (ej trådlös). Jag har även trådlösa nätverkskort i  datorena. Men vad är det jag behöver mer? Måste jag köpa en trådlös router eller finns det något annat alternativ som man kan sätta efter ADSL Routern? Går det bra att ha trådlöst nätverk om man har många betongväggar?

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det kan vara smartast att köpa en trådlös router. så klart det går att ha trådlöst via betonväggar men det kan sänka hastigheten enanig. du ska kolla vilket trådlöst kort du har i datorn/datorrna och köpa efter det.Stort flin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Armeringsjärnet i betongväggarna förhindrar mycket av signalen så det kan vara svårt att få till ett bra trådlöst nätverk då.

Det finns också något som heter accesspunkt som man ansluter till en av LAN-portarna på routern för att få ett trådlöst nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du har wireless N draft i nätvärkskorten så är det bra om du köper en router med N draft också för att få högsta möjliga hastighet. jag använder den här och är mycket nöjd med den. den kan jag rekomenderaLer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset om routern.
Olyckligtvis är det rätt många betongväggar (4 st tror jag) med armeringsjärn, men jag kan alltid flytta datorn till ett annat rum ifall problem skulle uppstå.

Men en annan sak, finns det någon begränsning hur många som kan vara ansluten till en trådlös router samtidigt? För i mitt fall kommer det troligen röra sig om 5 st samtidigt ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Men en annan sak, finns det någon begränsning hur många som kan vara ansluten till en trådlös router samtidigt?"
Ungefär 250 stycken, sammanlagt trådlöst och med nätverkskabel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...