Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Programmet hittar inte DVD/CD spelare


cableman

Rekommendera Poster


I samband med uppdatering av programvaror för hårdvaruenheterna i datorn, en Dell Dimension 8400, med Win XP prof så har jag tappat kontakten med både interna, 2 st, och extern DVD drivers. Driversetup för SATA anslutningarna är ställda på enable. Försök med extern USB DVD drive fungerade inte heller. Vad har hänt? BIOS fel?Intel P4 chip SW fel? Windowsknas?
I enhetshanteraren anges all tre DVD drivers som inte kontaktbara med felkod 41.
Ulf
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia
Jättetack för informationen. Registret åtgärdat enligt MS info.Nu funkar spelarna enligt alla regler. Den här hjälpsiten är ovärderlig.
Ulf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen på forumet.
ett problem återstår för mig.
I samband med upp start av datorn kommer setupen upp med en information om att de inte kan hitta de två interna SATA DVD enheterna. I och för sig är det bara att trycka på F1 så startar allt upp med full funtion. Ändå är det alltid irriterande att ha felaktig felinformation i start av datorn. Har någon en ide om hur jag får setuppen att rätt hitta DVD enheterna. Alla är givetvis ställda i enable läget.
Ulf
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BIOS-informationen kanske behöver sparas om, om du ändrar något och så ändrar tillbaks så borde det gå att spara innan BIOS avslutas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Tack för svaret Cecilia
Problemet var enklare en så. Jag hade av misstag enablat två SATA portar som inte hade några enheter anslutna.
Nu funkar allt OK
Tack Ulf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...