Just nu i M3-nätverket
Jump to content

"Bläddra" kraschar

Borotroth

Recommended Posts

Jag har på senaste tiden haft problemet att varje gång jag ska in och bläddra så stängs programmet som startar det ner, tillsammans med själva bläddra-rutan.

Det är riktigt jobbigt då jag inte kan spara bilder, öppna vissa program, och mer. Det spelar heller ingen roll vad jag startar det med, allt från paint till internet explorer kraschar =/

Jag kör windows xp professional version 2002 service pack 2, om det hjälper :o

Jo men du vet som när man ska spara som och hamnar i rutan när man ska välja plats :P

Ett utmärkt exempel så du ser vilken ruta jag menar är, högerklicka på en fil, välj öppna med, och sen välj program. Under listan med program kommer det finnas en knapp som det står just "Bläddra" på :P

Okej.
Se om det kommer något i Loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsverktyg) just när programmet kraschar.

Då har jag nog inget annat förslag än en reparationsinstallation av Windows, men någon annan har kanske något tips.

När du säger att det inte kom något i loggboken så förutsätter jag att det gäller i alla flikarna (system, applikation och säkerhet tror jag de heter i svenskt windows).

Det finns mycket som kan orsaka ett sådant här fel. Bland annat kan program som installerar vissa saker orsaka detta, speciellt om det är s.k. shell extenstions, t.ex. att du kan högerklicka på en fil och beroende på filtyp så visas specialkommandon för just den filtypen. Installerade du något program strax innan problemet uppstod första gången? Prova att avinstallera de program som installerats på senaste tiden om du inte minns exakt och se om det löser problemet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...