Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virus datorn startar inte!


nisse_the_pro

Rekommendera Poster

nisse_the_pro

Hej jag har stora problem med min dator det började med att jg ficken ruta som sa "du har inte behörighet att avsluta eller starta om windows"
Då började jag misstänka virus så jag stängde av på power knappen istället och tog fram windows cd och grejer för att formatera om men när jag starta datorn igen så började den pipa
och en röst sa "system fail memmory task" och det där bara upprepades tills jag stänge av datorn och eftersom skärmen aldrig startade eller något sånt så kunde jag ju inte formatera om den.
Det som är konskigt är att även om jag drar ur både hårddisk och ramminne så blir det ingen skillnad jag har till och med resetat bios.
vad ska jag göra vet någon vad som är fel ?
Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammal är datorn?
Hurdana problem har du haft med datorn tidigare?

Kan du lyssna en gång till på meddelandet? För det låter lite underligt med "system fail memory task".

Eftersom virus inte påverkar något så tidigt under uppstarten så flyttar jag tråden från Virus och säkehetsfrågor.
Cecilia - Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nisse_the_pro

ja datorn är ungefär 3 år gammal jag har byggt den själv och jag har inte haft några problem med den förut.

Och jag lyssnade igen och den säger faktiskt "system fail memory task"

jo jag börjar också misstänka att det är ett hådvaru fel men jag fattar inte varför bara. För till en början verkade ju det som virus eller hur?
Den skulle väll inte säga att jag inte hade någon behörighet om det var något hårdvaru fel eller ??

Tack för svar iaf:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...