Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MIDI


solkatten

Rekommendera Poster

Hej

Är det någon som vet ett program där man kan fixa MIDI till mp3?
Har nämligen rätt så många, och man kan ju inte spela upp och redigera just MIDI-sekvenser i så många program..

Tacksam för alla svarLer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt tips!Ler

Jo, jag har också testat att googla det, men jag vågar inte riktigt lita på alla sidor som dyker upp. Helst vill man ju ha ett program som inte innehåller några elakheter.

/solkatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har googlat runt lite men hittar faktiskt inga stand-alone-program för att konvertera MIDI till MP3, det enda jag annars kommer på som du kan testa är Audacity.

Innan du gör nedanstående så måste du ladda ner en fil som heter lame_enc.dll,
instruktioner hittar du här: http://audacity.sourceforge.net/help/faq?s=install&item=lame-mp3

Öppna din midi-fil, ibland måste man importera den som "rådata"
(klicka på project --> import raw data) sen klicka på File --> Exportera som MP3... då dyker en varningsruta upp som uppmanar dig att leta åt ovanstående fil (lame_enc.dll)

Hoppas det funkar...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Audacity har jag testat, men tyvärr stödjer det inte midi-filer (tyvärr, jag testat på samma sätt innan, men utan resultat).
Man kan öppna midi men inte spela upp det. Efter man har exporterat det som mp3, så bara det låter som ett zzziip när man spelar upp det.
Får väl försöka att hitta på något annat, men det är jättesnällt att du hjälper mig.Ler  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt att hitta ett bra program, eller rättare - det är svårt att hitta ett program som konverterar så att resultatet blir bra.

TotalRecorder kan ju spela in det du hör - spela upp filen samtidigt som du spelar in.
Redigera (ta bort i börja & slutet) med ex. GoldWave

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag konverterade alla mina WMA-filer till mp3-format för ett par år sedan.
Det program jag använde då var DB PowerAmp.
Ett helt suveränt program som kan både rippa från CD och konvertera befintliga ljudfiler mellan olika format.

Installera programmet och sedan kan man hämta i princip vilka codecs man vill från deras webbsida för att kunna konvertera till eller från dessa format.

Jag så att de har börjat ta betalt för programmet nu, men alla utom den senaste versionen går fortfarande att hämta gratis från webbsidan.

Du hittar det här:

http://www.videohelp.com/tools/dBpowerAMP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel_82

Jag testade ditt program med midi-codec, och det visade sig fungera helt perfekt. Snabbt och smidigt utan några problem.
Tack så jättemycket!!

/solkatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...