Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med USB-portarna


Megaman9

Rekommendera Poster

Jag har fått stora problem med usb portarna på min stationära dator!

När man kopplar någott i någon usb port så oftast kan man inte se enheten i Den här datorn men efter en omstart kan det hända att man kommer in i sin usb lagringsmedia men om man börjar överföra något så hänger sig allting.

Det har kommit upp några felmeddelanden också bl.a. ett där det stått något om att jag kan ha hårdvaruproblem.

Jag har testat att radera usb enheterna i enhetshanteraren så att de installeras om på nytt sedan. Även testat avaktivera usb i BIOS och sen aktiverat det igen. Men inget hjälper problemen kvarstår.

Det verkar gälla alla usb-portarna. Jag har testat med usb-minne och extern hd. Men en sak som fungerar är mitt trådlösa tangentbord och mus.

Jag har haft en usb hubb kopplad i en usb port tidigare som ger 7st usb. Men nu när jag har testat så har allt varit bortkopplat.

Jag har en massa saker på mina externa hårdiskar som jag behöver så jag vore väldigt tacksam för hjälp!



Nu fungerar det igen :D Det hjälpte att skriva om problemet :P Det kan ha att göra med att jag tog bort alla CD-enheterna jag hade med Daemon Tools.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...