Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HJÄLP!


soldier123

Rekommendera Poster

soldier123

Hej!
Jag har en dell dimension 5000 och när jag plötsligt satt en dag så bara slocknade skärmen och knappen på skärmen blev orange och det pep. Sedan startade jag om den och då piper det typ 5 gånger sen bara står den och kör med svart skärm. Jag har testat att byta grafikkortet men det är inget fel på det. Ställ gärna frågor om ni undrar över något!
Tacksam för hjälp!!

//Henke
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På baksidan av datorn, där ps2, serial, skrivar, usbportarna sitter finns det fyra eller fem stycken lysdioder som vvisar olika färgkombinationer, kan du starta datorn och titta vilken färg varige lampa har?
Lyser alla grönt så fungerar datorn som den ska, annars är någonting fel, men vet jag vilken kombination dom lyser i kan jag kolla vad som är fel, ganska smidigt faktiskt Tumme upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De där dioderna kan också sitta på moderkortet så att man måste öppna datorn och starta den för att se hur de lyser. Så har det sett ut på mina moderkort i alla fall. Givetvis kan det vara så att Experten vet att de finns på baksidan av just Dell Dimension 5000, i så fall kan du bortse från detta. Jag har trots allt haft hemmabyggen och inga märkesdatorer Ler

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dell har alltid på baksidan.
Dock så fungerar även startknappen som en indikator lampa då den blinkar oranget när datorn mår riktigt dåligt, typ kondingar, inget minne eller paj processor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Experten!
Har en Dell Dimension 5000 och dom lysdioderna sitter på fronten mellan uttag för hörlurar och 2 USB-uttag. Datorn är köpt 2005.

Det som kilten beskrev har jag aldrig upplevt med min dator, den har funkat problemfritt sedan inköpet. XP Pro var förinstallerat och jag gjorde en återställningsskiva det första jag gjorde, men jag har aldrig behövt ominstallera eller reparera windows, för den delen heller.


Ha en skön sommar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...