Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlösa anslutningen har fastnat i läge "nätverksadress erhålles"


Lottaundrar

Rekommendera Poster

Lottaundrar

Internet funkar i huset men inte det trådlösa nätverket. Min dator verkar ha hakat upp sig i nåt läge där den snurrar och säger att "nätverksadress erhålles".

Det enda jag gjort var att jag ändrade nyckeln/lösenordet till nätverket, kan det ha påverkat ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen vet inte datorn vilket lösenord nätverket har så den försöker ansluta men lyckas inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Eftersom du har ändrat lösenordet på nätverket så måste du skriva in det nya lösenordet i windows annars försöker den bara ansluta med det gammla.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

esd försökte kanske förklara men gjorde det "lite kort"?
Har du ändrat lösenordet på ex routern, måste du även ändra i datorn dvs lösenordet som det trådlösa nätverkskortet använder sig av för att koppla upp sig mot routern.
Naturligtvis blir det likadant om du ändrar trådlösa kortets lösenord,. Då måste du in & ändra i routern.
Alltså de bägge enheterna MÅSTA använda sig av samma lösenord & samma sorts kryptering (WPA2 / WPA /WEP där WPA2 är den säkraste). Se upp även för att vissa routrar kan man ställa in så att den bara godkänner en viss kryptering. Ex "WAP2 only" eller liknande.
Fast i ditt fall låter det som att du ändrat i routern men inte i det trådlösa kortet...
Gådd lökk 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lottaundrar

Ja, borde ha förstått att det inte var så enkelt.
Saken är att jag för länge sen fick hjälp med att "skydda" trådlösa uppkopplingen, lyckades sen glömma lösenordet och har tänkt att jag måste ändra innan det s a s blir för sent och jag inte kommer in i min egen dator.
Av nån anledning dök den där lilla rutan upp och jag tog vara på tillfället att ändra till ett lösen som jag kan komma ihåg.
Men suck suck HUR ändrar jag i routern ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


För att ändra lösenord i routern så ska du skriva in routerns ip adress i adressfältet i IE explorer (ip adressen sitter oftast under routern).

Då får du logga in på routern om du inte har bestämt ett lösenord så ska du bara lämmna det fältet tommt (oftast).

Väl inne så får du leta dig genom menyerna tills du hittar det ställe där du kan ändra lösenordet. Rekomenderar också att du sätter ett lösenord för inloggning till routern så att igen annan kan logga in på routern och mixtra med inställningarna.

När du gör det här koppla upp dig med kabel till routern så fungerar det bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...