Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Portvidarebefordring låst sig router


fr-dr-k

Rekommendera Poster

Jag har en Dell-router, en Wireless 2350, där inställningen för portvidarebefordring verkar ha låst sig. Jag vill koppla in en nätverkskamera och göra den åtkomlig utifrån och tänkte lösa det med en portvidarebefordring. Min router har dock redan alla tio portvidarebefordringar upptagna (försöker jag lägga till en vidarebefordring så får jag meddelande att den bara klarar tio stycken) av något som ser ut som min IP-telefoni (7 st) samt Skype (3 st). Jag vet med 110% säkerhet att det inte är jag som lagt upp dessa, måste ha blivit automatiskt kofigurerat på något sätt.
(IP-telefonidosan har jag lagt i en DMZ så den borde inte behöva några andra portvidarebefordringar, eller?)
Problemet är i vilket fall att jag inte kan ta bort någon av dessa portvidarebefordringar för att kunna lägga till IP-kameran. Klickar jag på  "Redigera" på en portvidarebefordring och sedan på "Radera" så laddas sidan om (det är ett webbgui) men portvidarebefordringen ligger kvar.

Någon som har en idé om vad detta kan bero på?

Är även nyfiken på hur IP-telefonidosan och Skype kan ha lagt in dessa portvidarebefordring i min router?

/fr-dr-k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har en Dell Wireless 2350 router med firmware version 1.46.10 som kan kontrollera om den routern beter sig på samma sätt med portvidarebefordringen?

/fr-dr-k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

En del routrar har en funktion UPnP som betyder att program i datorn får lov att öppna portar i routern. Leta runt och se om det finns någon sådan inställning i routern. I så fall inaktivera den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...