Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Har avinstallerat min dvd enhet av misstag


Min 1:a Asus

Rekommendera Poster

Min 1:a Asus

Hjälp!unsure.gif

Jag skulle avinstallera Dazzle DVD-recorder men har tydligen avinstallerat min DVD-enhet av misstag.

Hur ominstallerar jag Windows från startskivan när jag inte har dvd-enheten kvar.

Eller kan jag lösa det på annat sätt.smile.png

Hoppas någon förstår vad jag vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittas inte DVD-enheten om du startar om datorn?

Kan fungera om du kan installera ex. Nero från fil (inte skiva)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har flyttat den här tråden från support och felanmälan för smart till datortillbehör och hårdvara. Eftersom frågan passar mycket bättre in i det här forumetsmile.png

esd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter lite konstigt att DVD läsaren skulle hänga med.
Men om du ändå ska installera om datorn så är det ingenting att bry sig om.
Stoppa i skivan i läsaren och starta om datorn så öppnas installationen då du inte går via Windows i detta fall, skulle det inte fungera går du in i biosen och ställer in att första boot enheten är dvd spelaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att välj gudien Maskinvara i Kontrollpanelen, så ser du om den hittar några okända enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


     Jag håller med Mikael63. I XP råkade jag ut för samma sak men jag lycades få fram att det var en fil som fanns i Nero. Då laddade jag ned en massa Nerofiler som jag hittade på webben och så var den tillbaka. Jag tror att filen heter CDin och den finns altså att söka på webben. Obs jag tog sedan bort de filer jag inte behövde.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mycket länge sedan avinstallerade jag Roxio (eller det var innan det bytte till Roxio) och då "försvann" DVD-enheterna.

Fick då rådet att installera något brännarprogram förslagsvis Nero. Hade Nero på skiva men utan läsare blev det knepigt. Delade ut en annan läsare på nätverket och installerade den vägen.
Allt funkade bra sedan.

Har läst några inlägg då & då som beskriver samma sak...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...