Just nu i M3-nätverket
Jump to content

ljudkort och grafik kort

ErkaAA

Recommended Posts

Hej!
jag håller på att uppgradera min dator lite rolleyes.gif
jag har nyss uppgraderat mitt ram-minne till 2gig men nu tänkte jag på att skaffa nytt grafikkort och ljudkort.
Jag vet inte om jag behöver grafikkort för när jag kollar vad jag har för nått nu står det att jag har två Radeon X1300/X1550 Series  (256 MB ) men när jag kollar i datorn ser jag bara ett,(tror jag) tongue.png
Om jag har två, behöver jag nytt då?

Mitt ljudkort är ett  ATI SB450 - High Definition Audio Controller
Behöver jag byta?

Jag tycker att du kan fortsätta köra på ljudkortet du har.
Byter du till ett bättre hör du ändå ingen skilnad så länge du inte har riktigt bra högtalare som exempelvis Logitech Z5500 eller motsvarande

Två grafikkort i samma klass låter lite lustigt.
Det finns två orsaker till två kort, det första är att X1300 är integrerat på moderkortet och det andra, X1550 är ett löst PCI express kort.
Då ditt ljudkort är av märket ATI, som även tillverkar grafikkort misstänker jag att du har ett Abit moderkort med ATI chipset på och då är X1300 standard som integrerat grafikkort.
Det ändra är om det är en universal drivrutin som skriver ut båda namnen.
Hur många vga/dvi utgångar har du på baksidan av datorn?
Ang prestandan så säger jag som så här, har du datorn till allt utom riktigt avancerade spel så duger det utmärkt med ett X1300.
Spelar du bara lite då och då så tycker jag att du inte behöver uppgradera.
Är du en spel entusiast som vill kunna spela dom senaste spelen på ultra kvalité, uppgradera genast. cool.png

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...