Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lite småstrul


Björn G

Rekommendera Poster

Har precis satt ihop min nya Athlon 1Ghz-dator, och den är snabb som vinden (nåja...).

 

Jag har dock ett par små irriterande problem och innan jag kavlar upp skjortärmarna och börjar rota i config-filer och systemkataloger tänkte jag höra om någon annan känner till problemen och har enkla lösningar.

 

1) Ungefär varannan gång jag startar Explorer 5.5 får jag ett meddelande om att Explorer inte är standardwebbläsaren... men jag har inga andra webbläsare installerade.

 

2) Ofta, men inte alltid, när jag ska ladda ner filer från internet (via Explorer) startar CuteFTP och nerladdningen sker den vägen i stället, utan att jag bett om det.

 

3) Jag brukar använda Speed Disk i Norton Utilities 2001 för att defragga hårddiskarna, men plötsligt har skiten börjat låsa sig direkt vid "converting application start data".

 

Någon som har några bra tips till de här problemen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.

Kan det kanske vara CuteFTP ?

CuteFTP tar ju över nerladdningarna och kan kanske på så sätt få IE att "tro" att det är en webbläsare som används som standard.

 

Testa att bocka i "utför inte denna kontroll igen" - eller vad det står och se vad vilket program som öppnas när du försöker öppna en .htm fil lr nåt. Då är det antagligen bara en inställning i det programmet som öppnas som behövs för att det inte ska göra sig själv till standard igen.

Sen är det bara att associera .htm och .html filer med IE igen.

 

2.

Det finns antagligen en inställning i programmet som tar bort detta, den kanske bara tar över nedladdningen om det laddas ned från en FTP.

 

Annars så borde det gå att högerklicka och sådan välja "save target as"/"spara mål som" om man vill ladda ner det i IE.

 

Jag gillar inte CuteFTP, det var visserligen väldigt länge sedan jag testade det sist (kanske något år lr så). Om du inte är alltför fäst vid det så kan jag rekommendera SmartFTP - liknar Utforskaren en del och har ett smidigt gränssnitt.

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik Jacobsson

Det finns lite val när man installerar CuteFTP , det verkar som du inte läste vad som stod utan körde NÄSTA, NÄSTA, NÄSTA - KLAR!!!

 

avinstallera CuteFTP & prova att ta lite tid på dig nästa gång...

 

CuteFTP tycker jag är enormt bra FTP Klient men sen så är det ju viss skillnad på 4.x & deras PRO variant - PRO versionen är klart mycket bättre men men..

 

När du installerar CuteFTP nästa gång klicka bort, Windows Integration & Cute HTML, välj bara CuteFTP...

 

tack för ordet

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Jag gillar inte CuteFTP, det var visserligen väldigt länge sedan jag testade det sist (kanske något år lr så). Om du inte är alltför fäst vid det så kan jag rekommendera SmartFTP - liknar Utforskaren en del och har ett smidigt gränssnitt."

 

Tja jag har väl inget att göra utanför datorkrig egentligen men jag vill bara rekomendera WS_Ftp från ipswitch.com

 

-----------------------------------

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.

So far, the Universe is winning."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...