Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

fjärrskrivbord


zamliman

Rekommendera Poster

hej min fjärrskrivbord funkar inte när jag skickar och tar emot hjälp jag har testat monga grejer men inget funkar tack behöver hjälp snabbt tack för svar rolleyes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den vanligaste orsaken är att brandväggen inte släpper fram trafiken för fjärrskrivbordet eftersom det är en stor risk att att låta någon annan få kontroll över den egna datorn. Det andra är att inställningarna för fjärrskrivbordet är satta på ett sådant sätt att det krävs någon form av inbjudan för att kunna etablera kontakt, antingen via MSN eller via e-post om jag minns rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har redan testat att skicka eller ta emot inbjudan via msn jag har också stängt av brandväggen och samma sak på den andra datorn men inget verkar fixa problemet och teamviewer behöver man det på båda datorenra då vill jag inte ha det för att jag vill bara få hjälp och hjälpa lätt via fjärsrivbord rolleyes.gif jag undrar bara om jag kan instalera om fjärrskrivbord och kolla om et fixar problemet och var ifrån kan jag det tacka för svar rolleyes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här en bild på vad som kommer på msn när jag ber om fjärrhjälp
50d33efe68926d39
och nej jag har inte en gamma Msn version jag har testa instalera den från länken typ 50 gonger det har inte någonting med det o göra det verkar som om min dator inte ens har fjärrhjälp överhuvudtaget blink.gif  snälla jag vill helst inte använda ett annat program för då måste datorn på den andra sidan också instalera och då komer det bli jobbigt varje gong jag ska hjälpa eller ska få hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att du inte tillåter fjärrstyrning? Håll ner Windows-tangenten och tryck på Pause/Break tangenten. Du får nu upp System-dialogen (tillgänglig från kontrollpanelen också men det här går snabbare). Nu har jag engelskt Windows men det finns en flik som heter Remote på engelska så det heter kanske fjärrstyrning eller något annat på svenska. Ligger överst till höger hos mig men beroende på flikarnas namnlängder kan det skilja sig hos dig.

Så har ser fliken ut i engelska Windows: http://www.cam.ac.uk/cs/docs/leaflets/m510/xphome3.jpg

Har du Windows XP Pro så har du även en Remote Desktop ruta nedanför Remote Assistance.

Hur som helst. Se till att kryssrutan är förbockad och tryck sedan på avancerat...knappen. Se till att kryssrutan som tillåter datorn från att bli fjärrstyrd är förkryssad på datorn som skall styras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har redan testat det här plus att när jag försöker att trycka på
avanserat så händer ingenting inget kommer plus att när jag trycker ok efter att krysat för tillåt att erbuda..... och trycker på system igen så e den inte för kryssad
2f646760bfd8f809

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strunta i fjärrhjalpen och prova fjärrskrivbord istället. Det är ungefär samma sak skillnaden är att den som sitter vid datorn du tar kontroll inte kan följa med vad du gör på skärmen. Du blir helt enkelt inloggad som om ni vore två inloggade samtidigt förutsatt att ni loggar in med olika konton.

Fjärrskrivbord finns i XP under menyn Start -> Alla Program -> Tillbehör -> Kommunikation. Du får då mata in ett datornamn eller en IP-adress. Kanske funkar det bättre. Jag har haft samma strul som du när det gäller fjärrhjälp men kör fjärrskrivbord till massor av maskiner på jobbet utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strunta i fjärrhjalpen och prova fjärrskrivbord istället. Det är ungefär samma sak skillnaden är att den som sitter vid datorn du tar kontroll inte kan följa med vad du gör på skärmen. Du blir helt enkelt inloggad som om ni vore två inloggade samtidigt förutsatt att ni loggar in med olika konton.

Fjärrskrivbord finns i XP under menyn Start -> Alla Program -> Tillbehör -> Kommunikation. Du får då mata in ett datornamn eller en IP-adress. Kanske funkar det bättre. Jag har haft samma strul som du när det gäller fjärrhjälp men kör fjärrskrivbord till massor av maskiner på jobbet utan problem.

tack men jag förstår inte skilnaden du beskrev
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en annan fjärrstyrningslösning i Windows än fjärrhjälpen. När du ansluter via den till en annan dator får du upp en skärm som ser ut som när man loggar in på datorn i vanliga fall. Du väljer konto och loggar in som om ditt tangentbord, skärm och mus var inkopplad till den andra datorn. Detta är fjärrstyrning, inte fjärrhjälpen som funkar lite annorlunda. På engelska heter denna funktion Remote Desktop Connection. Denna funktion tar alltså inte över den inloggade användarens skrivbord som i fjärrhjälpen utan du får ett eget skrivbord när du loggar på den fjärrstyrda datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...