Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vista känner inte till Eudora


Bert

Rekommendera Poster

Har nyligen köpt en ny laptop och därmed fått stifta bekantskap med Vista med alla säkerhetsfrågor som hela tiden ploppar upp. Varje gång jag skall använda Eudora påstår Vista att ett okänt program håller på att göra intrång i datorn. Till en början gick det inte alls, men fick rådet att köra programmet som administratör och det hjälpte, men hur ska jag få Vista att direkt godkänna Eudora. Jag har Norman antivirusprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A7043VMS190

Högerklicka på programikonen och välj egenskaper och fliken kompatiblitet och  kolla om du kan bocka i kör som administratör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag kör som administrator, men ändå anser Vista att Eudora är ett okänt program, som försöker göra intrång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A7043VMS190

Ladda ner Tweakuac och avaktivera denna irriterande sak, jag gjorde det direkt vid senaste ominstallation av Vista och alla program som det hade varit problem med att installera som tex WorksSuite 2001 installerades som smort, du kan även avaktivera det irriterande "datorn utsatt för risk" också för ett bra antivirusprogram scanar ju datorn hela tiden i alla fall.

 https://support.kiara.se/index.php?_m=downloads&_a=viewdownload&downloaditemid=10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...