Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad tycker ni om nya designen på tidningen?


Stefan Garvander - PC för Alla

Rekommendera Poster

Stefan Garvander - PC för Alla

I och med PC för Alla nr 6 har vi gjort om designen en del. Tänkte inte tala om exakt vad vi har gjort utan frågar istället er läsare om ni tycker det blev bättre eller sämre? Vi kommer fila på designen under de närmsta numren för att få till en så snygg och lättläst tidning som möjligt. Så ta chansen nu och tyck till. Era åsikter är viktiga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den nya designen är mycket bättre än den förra stora uppdateringen för någon år sedan.
Den gillade jag inte alls.
Speciellt inte när loggan blev högre och smalare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar densmile.png Bara att jag stör mig på dom fyra sidor långa reklam annonsernamad.png dom kunde begränsas till två sidor tycker jag.

Sen alla stora rörliga reklam annonser på hemsidan stör jag mig på ännu mer det tar jätte lång tid att ladda pc för allamad.png kan ni inte minska på rörliga annonser och ha lite fler stillastående istället. Så tar det inte en minut att komma in på sidan fast jag har 10 mbit/s bredband.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att den var bra. Bara en liten sak som jag tyckte var bättre i den föregående och det var de små "märkena" där det står "Bäst I Test", "Pc för Alla Rekommenderar" och "Varning" (Döskalle). Jag tycker att de ska behålla de gamla märkingarna. För övrigt gillade jag den nya designen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att den var bra. Bara en liten sak som jag tyckte var bättre i den föregående och det var de små "märkena" där det står "Bäst I Test", "Pc för Alla Rekommenderar" och "Varning" (Döskalle). Jag tycker att de ska behålla de gamla märkingarna. För övrigt gillade jag den nya designen

Jag tycker också att dom gammla symbolerna var bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det blev snyggare! Gillar särskilt era skolor och tips, som jag vill ha mer av!

Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggare, proffsigare och ger ett samlat intryck. I början och i mitten av tidningen märkte jag inte så mycket men i slutet såg det fint och nytt ut. Men själva upplägget av tester och artiklar är ju ändå det samma.

Men ni borde lägga ner lite tid på den medföljande cd:n. På PC-tidningens medföljande skiva finns, för nästan alla medföljande program, en beskrivning och förklaring hur man använder programmet. Skivan är ju trots allt ett försäljningsargument för köp av tidningen i pappersversionen, prenumeration såväl som lösnummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Ser inte någon större skillnad. Alla datatidningar skriver också i stort sett om samma saker. Datormagazin sticker väl ut lite mer än övriga. Har varit premumerant tidigare, men tröttnat på innehållet i PC-För Alla som mest innehåller gammal skåpmat och en massa annonser. Samma tema fast fokuserat på Vista och nya Office.

Såg en ny tidning idag som kostade 126 spänn och riktade sig till Photoshopsanvändare. Den tidningen lär inte bli långlivad, eftersom det redan finns 2 fototidningar som också skriver om samma saker.

Kanske köper jag något ex av Datormagazin om den innehäller något jag har behov av.

Ha en skön sommar på er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Garvander - PC för Alla

Tjena Ollemunter,

Vad skulle du vilja läsa i PC för Alla för att tidningen skulle vara intressant för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad gäller tester av datorer osv så är det sällan de billigaste testas. jag menar, köper man ett paket för 10000 kr så vet man ju att det är bra grejor för man får ju mycket skärm för 3000 och mycket dator för 7000 kr.

jag var på jakt efter en billig 22" tft, finns nästan inga tester på det så jag gick på samma märke som jag hade på min gamla skärm och priset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...