Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Borttappad partition!


JohanGustavsson

Rekommendera Poster

JohanGustavsson

Har tappat bort en partion med medföljande hårddisk! Vad gör man för att återställa partionen och hårddisken med den information som låg på?

 

Hårdisken är en IBM på 18,5Gb, uppdelad på tre partioner och tre hårddiskar. C: (2Gb) med windows mm på, D: (7Gb) med program och e: (resten, ca 10Gb) med musik, spel och nöje. Problemet uppkom när jag skulle rensa C: för att lägga in Windows 2000 från början. Jag "råkade" sätta in en gammal DOS-installations diskett som formaterade C:, tydligen ganska hårdhänt. Efter detta hittades bara C: med Win 2000 på. Men via en "rescue-disk" jag gjort med Nuts & bolts en gång i tiden kunde jag köra Diskminder, som sökte av hårddisken och kunde återställa partitionen med D: med den mesta informationen intakt. Jag kan dock inte komma åt E:, i Partition magic benämns utrymmet den upptar som "unallocated".

Jag vet alltså var partitionen började och slutade, men om jag gör en ny partition på samma plats kommer väl informationen som låg där gå förlorad? Hur ska jag göra för att även återställa E:? Finns det något program som kan söka av ytan och på så sätt återskapa informationen (FAT och partitionsinfo)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...