Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Högtalare


KJS

Rekommendera Poster

Har köpt ett par nya Creative A-200 högtalare til min dator (Dell Inspiron 531). Kopplade in dom och ljud kom bara ur en av högtalarna. Byte ut dom och trodde att det var fabriksfel. Men problemet kvarstår. Har varit och "fibblat" med ljudinställningar men det händer inget. Vad göra?

KSJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bara ljud i en högtalare även i de gamla högtalarna ?

Vad har du för ljud kort ?

Har du något ? på ljudkortet i enhetshanterar ?

Prova med att uppdatera drivrutinerna till ljudkortet.

Har du pluggat i kontakten i datorn ordentligt ? Kontakten består ju av Vr - Hr ljud + jord.

Har du kopplat rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar ja för dom gamla högtalarna. Hittar inte ljudkortet, kan det vara så att det inte finns ett sådant?! Jag har kopplat enligt beskrivning som följde med högtalarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla systemverktyg/Systeminformation eller i enhetshanteraren vad du har för ljudkort. Du kan även kolla ljudetkortet här .Kör  och skriv i dxdiag.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Först vill jag säga, tack för tipsen. Jag hittade nånting: "Inbyggt 7.1 Channel högkvalitativt ljud" Fungerar inte 2.1 högtalare?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollpanelen - > Ljud och ljudenheter .Volym -> Högtalarinställningar -> avancerat. Skall stå på stereohögtalare för bordsdatorer. Eftersom du har inköpt 2-1 högtalarsystem VrHr + subb).

Slå även ett öga på Volym -> enhetsvolym -> avancerat -> balans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde att säga det att jag kör med Vista, har det någon betydelse? Försöker hitta det du beskriver men får inte till det. Att det ska vara så krångligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen har du ljudkort.   Sound Blaster X-Fi XtremeGamer eller Audio: Realtek ALC888 HD Audio.

Finns uppdateringar till ljudkortet  att hämta på Dells hemsida + en del andra uppdateringar till din dator. Har du varit där ?

Creative .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Realtek låter väldigt bekant. Har varit på Dell´s hemsida och laddat ner senaste versionen. Prövar nu att ladda ner SoundBlaster nu får se vad som händer.  Tydligen enligt Dell´s tekniker så kan man "starta om " ljudkortet om det är det som spökar, som jag själv misstänker. Men alla tips och idéer är jag tacksam för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...