Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Media Player i Vista


marije

Rekommendera Poster

Tänkte försöka lyssna på RixFM i min Windows Media Player. Går inte. I programmet kan jag överhuvudtaget inte hitta den radiokanalen. När jag söker så får jag inte någon träff. Går jag sedan till RixFM för att lyssna från deras hemsida får jag höra en person säja något om att det strax ska starta, men sedan händer inte något - ljudmässigt. Jag ser att radion är igång, bl.a. på att klockan "går". Jag har försökt lösa det via deras "Hjälp"-frågor, men det blir ingen skillnad. Som jag förstår det så har jag också den senaste versionen av Windows Media Player, och de uppdateringar för programmet, för Vista som jag hittade, kunde jag inte installera. Passade inte för min dator, enligt meddelanden som avslutade installationsförsöken.

Jag uppdaterade Vista med SP1 igår. Kan det ha med saken att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En möjlighet är att brandväggen blockerar viss trafik till och från mediaplayer så att ingen fullständig kontakt kan etableras. Har du provat om ljud och videoströmmar på andra sajter, t.ex. SVT, Sveriges Radio, TV4, andra radiokanaler? Funkar det någonstans eller är allt dött?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...