Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

var sparas favorierna?


Hulda Svensson

Rekommendera Poster

Hulda Svensson

Hej

Ska hämta service pack 1 tll vista nu och fick tipset att säkerhetskopiera allt på datorn för att vara på den säkra sidan. vill då osså spara favoriterna från internet,men kan inte hitta mappen de ligger i,har både sökt o letat...

Nån som vet var de hamnar? (har vista altså)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt google så ska det vara C:\users\<anv.namn>\Favorites
Jag antar att det precis som i XP är en dold mapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i IE arkiv> favoriter>exportera favoriter, eller i IE7 klicka på knappen för lägga till favoriter och välj importera och exportera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har valt någon mapp själv när du exporterade dina favoriter så bör de ligga i en standardmapp som du hittar om du klickar på "Start" --> "Dokument"
Där bör det ligga en fil som heter bookmark.htm
Lycka till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hulda Svensson

Tack jag har hittat dem nu,kan jag markera dem o flytta dem till min externa hd o sedan flytta tillbaks de till favvvo mappen igen o de fungerar eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag tror nog att du måste importera dem in i webbläsaren på nytt... eller så kan det även funka som du beskriver det men om du använder Internet Explorer 7 gör så här:
Klicka på Arkiv --> Importera och Exportera... välj att du vill importera favoriter och bläddra sen till mappen där du har sparat filen bookmark.htm så ska det nog funka.
Lycka till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte importera/exportera dem.Det går alldeles utmärkt att kopiera dina favoriter och lägga dem på en annan disk, cd, ubminne etc.Sedan är det bara att kopiera tillbaka dem på sin plats igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är som Irishman säger men när man kopierar så finns de väl kvar på sin ursprungliga plats ??????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usle3, du har rätt.

Det skulle självklart vara "klipp ut och klistar in"- komandot. Men om man till exempel ska formatera om sin C: disk så kan man använda både klipp ut eller kopiera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...