Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Flight Simulator 2004

Levnadskonstnär

Recommended Posts

Levnadskonstnär

Hej, eftersom jag har konstaterat att ni löser alla problem så tar jag mig friheten att kolla om ni har lösning på följande.

Jag har byggt en del scenerys i FS9 men råkat ut för ett känt fel.När jag flyger i detta område så bygger windows på minnet utan att släppa tillbaka det samma.
Resultatet blir att man blir utslängd när minnet tar slut.

Om någon har en lösning blir jag och hela simvärlden jätte glada men såvitt jag vet så har ingen funnit någon medicin för problemet.

Att installera sp1 för FS9 är ingen lösning ty då sabbar man det s.k. "Add Onns.
Tackar på förhand.

Som professionell mjukvaruutvecklare själv så vet jag att minnessläckor i program är relaterade till programfel och är därför extremt svåra att gå runt utan att installera patchar till programmet ifråga. Ibland kan man trigga minnesrensningar beroende på hur programmet är skrivet, men det är mer en slump/tur om man hittar en sådan trigger i programmet då de baserar på att programmeraren valt att göra en sådan upprensning i specifika lägen där det passar att frigöra resurser som allokerats av programmet. Dessutom brukar det vara extremt jobbigt att utnyttja dessa. Som exempel på en sådan trigger så kan det handla om att spara och ladda om sin position i spelet. Har utvecklaren optimerat omladdningsförfarandet genom att återutnyttja resurser och på så sätt snabba upp operationen kan man vara tvungen att gå ur spelet och sedan ladda positionen igen.

Jag tror tyvärr att det enda raka att bli av med minnesläckorna är att installera patchen som Microsoft släppt som löser problemet och sedan blir det till att leta nya/uppdaterade add-ons. Rimligen borde utvecklarna av dessa uppdaterat sina add-ons till senaste versionen om än inte alla.

Inte riktigt vad du ville höra antar jag men det är nog den bistra sanningen.

Levnadskonstnär

Som professionell mjukvaruutvecklare själv så vet jag att minnessläckor i program är relaterade till programfel och är därför extremt svåra att gå runt utan att installera patchar till programmet ifråga. Ibland kan man trigga minnesrensningar beroende på hur programmet är skrivet, men det är mer en slump/tur om man hittar en sådan trigger i programmet då de baserar på att programmeraren valt att göra en sådan upprensning i specifika lägen där det passar att frigöra resurser som allokerats av programmet. Dessutom brukar det vara extremt jobbigt att utnyttja dessa. Som exempel på en sådan trigger så kan det handla om att spara och ladda om sin position i spelet. Har utvecklaren optimerat omladdningsförfarandet genom att återutnyttja resurser och på så sätt snabba upp operationen kan man vara tvungen att gå ur spelet och sedan ladda positionen igen.

Jag tror tyvärr att det enda raka att bli av med minnesläckorna är att installera patchen som Microsoft släppt som löser problemet och sedan blir det till att leta nya/uppdaterade add-ons. Rimligen borde utvecklarna av dessa uppdaterat sina add-ons till senaste versionen om än inte alla.

Inte riktigt vad du ville höra antar jag men det är nog den bistra sanningen.

Levnadskonstnär

Hej JoAr.
Jag är imponerad av din kunskap i detta något udda problem. Du har kolla på var felet
sitter , en s.k. minnesläcka i FS9. Det som är lite lurigt är att jag har byggt ca:40 tal byggnader och det fungerade fram till den senaste byggnaden. Då började FS9 eller windows käka minne. Den senaste byggnaden är endast ett byte från att ha varit en API först och nu är i ett modernare format XML.
Det lustiga är att det inte frigörs minne även om jag drar till HongKong utan först efter en omstart av FS. Huset till vänster om kyrkan är det senaste bygget.

Tackar för visat intresse.a9d47aa8102df3d8

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...