Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Crystal Clear


Attas

Rekommendera Poster

Det finns ett antal spel på denna sida bl.a. ett som heter Crystal Clear och som man spelar direkt i webbläsaren. Undrar om det går att ladda ner detta spel för jag är bara uppkopplad ett fåtal timmar om dagen på nätet och skulle gärna kunna spela då jag inte är uppkopplad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan alltid kika i webbläsarcachen för där finns flashfilen någonstans även om cacharna inte är så lättlästa. I Opera kan man kika i cachen via menyn och sedan får man leta tills man hittar något som är stort nog och som har en URL som kan tänkas matcha vart flashfilen kommer ifrån. Hittar du den är det bara att kopiera den och öppna den i webbläsaren efteråt. Det är iofs en gråzon upphovsmässigt men det är ju gratis på nätet, du gör inga ändringar i programmet och du har redan kopian lagrad på datorn i och med att du surfat in på spelsidan så jag har lite svårt att se att det inte skulle vara tillåtet. En gråzon som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite "grekiska" för mig men jag undrar om det går eftersom all min webbtrafik går via en proxyserver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom flash körs på din dator med hjälp av Adobe Macromedia Flash som också finns installerat på din dator så måste flashfilen laddas hem till din dator oavsett proxyserver. Det svåra är att hitta vart filen temporärlagras. Cachen som är till för att mellanlagra filer så att de ska finnas kvar när du besöker en sida du redan varit på tidigare och därmed ska sidan laddas mycket snabbare då filerna inte behöver laddas hem via internet (hu, lång mening...). I internet explorer ligger de troligen i C:\Documents and Settings\användarnamn\Local Settings\Temporary Internet Files. Om filerna är lätt åtkomliga vet jag inte då jag inte använder IE själv. Leta efter swf-filer. Prova att töm cachen, ladda om sidan med spelet och se vad som dyker upp i cachen. Kanske hittar du spelet då. Kopiera den filen och öppna den sedan i IE för att spela så kanske det går (förutsätter att spelet inte försöker ladda en massa annat jox från nätet under när spelet väl har startas).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet kan du ladda ner här: www.gamesheep.com/free/games-for-website/crystal-clear.zip
Det är i .zip-format. Ladda ner, packa upp mappen.
I mappen finns en fil som heter crystal.clear, dubbelklicka på filen och välj att öppna med Internet Explorer eller vilken webbläsare du föredrar. Ska nog funka att spela offline.
Hoppas det funkar, har själv testat och det gick finfint...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju onekligen mycket enklare att ladda hem en färdig zip-fil än att leta i cachen för webbläsaren biggrin.png Men det kan i vilket fall vara värt att veta att principen med att ta fram filen i webbläsarcachen funkar. Har gjort det själv vid tillfällen då det inte funnits någon möjlighet till bekväm nedladdning via någon länk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...