Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Outlook/Outlook Express

1967

Recommended Posts

Hej  okända forumvänner!
Jag har i flera år använt Otlook (2000) och Outlook Express (6,0) utan några som helst problem. Datorn är av Dell standardtyp med Windows XP-home, Explorer 7.0 (inkl SP2) och office 2000 installerat. Brandvägg och virusskydd är Telias Säker Surf.

Jag uppdaterade nyligen till Office 2003 varvid följande problem uppstod:
1. Outlook går inte att konfigurera (få att fungera)
2. Hyperlänkning från e-mailadresser i datorns alla dokument har slutat fungera. Vid klickning på adresserna kommer en dialagruta upp där det står: "Outlook Express är felaktigt installerad"
Outlook Express fungerar dock lika bra som tidigare.

Jag har letat runt i datorn och provat alla möjliga inställningar men inte kommit någon vart.     Alltså HJÄLP!!!

Hoppas någon kan hitta en lösning på mitt problem.

Vänligen
1967

Hej  okända forumvänner!
Jag har i flera år använt Otlook (2000) och Outlook Express (6,0) utan några som helst problem. Datorn är av Dell standardtyp med Windows XP-home, Explorer 7.0 (inkl SP2) och office 2000 installerat. Brandvägg och virusskydd är Telias Säker Surf.

Jag uppdaterade nyligen till Office 2003 varvid följande problem uppstod:
1. Outlook går inte att konfigurera (få att fungera)
2. Hyperlänkning från e-mailadresser i datorns alla dokument har slutat fungera. Vid klickning på adresserna kommer en dialagruta upp där det står: "Outlook Express är felaktigt installerad"
Outlook Express fungerar dock lika bra som tidigare.

Jag har letat runt i datorn och provat alla möjliga inställningar men inte kommit någon vart.     Alltså HJÄLP!!!

Hoppas någon kan hitta en lösning på mitt problem.

Vänligen
1967

Sådana där problem brukar vara svårgreppbara. Det enda råd jag kan ge så här på distans är att avinstallera Outlook så gott det går. I värsta fall har du två parallella installationer av Outlook och måste avinstallera båda. Outlook 2000 avinstallerar du via Office 2000 installationsprogrammet skulle jag gissa på och Outlook 2003 avinstallerar du separat i så fall. Installera sedan om Outlook 2003 på nytt som en full installation, ingen uppgradering alltså.

Glöm inte att göra backup på dina mailfiler. Dessa ligger troligen någonstans under foldern för ditt användarkonto i c:\documents and settings. Sök på *.pst i katalogen och underkataloger och ta kopior på alla kataloger där du hittar dessa filer.

Du kan också prova att reparera installationen (via installationsprogrammet) av Outlook 2003 och se ifall det går annars gör en ominstallation som jag nämnde ovan.

När du ominstallerat och förhoppningsvis fått igång Outlook så får du kopiera tillbaka dina epostfiler och skapa upp nya konton baserade på existerade mailfiler.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...