Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte ansluta till nätverk med WEP eller ingen säkerhet


micke08

Rekommendera Poster

Hej, jag har en zyxel p-320w. Routern fungerar felfritt med sladd eller om man

använder wpa-psk/wpa säkerhet till det trådlösa. Men däremot om man försöker använda

wep säkerhet eller ingen alls kan man inte komma in på routern. signalsyrkan är

på topp men det går varken komma in med bärbar eller playstation 3 med wep eller

ingen säkerhet. Vad är felet?
/tacksam för svar. Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte att använda WPA då? För det är ju säkrare än WEP.

Har du kollat i installationshandboken?
Se om guiden som det tipsat om i inlägget här hjälper.
Lite fler tips:
http://www.99.se/n-tverk-s-kerhet/219436-zyxel-p-320w-med-kryptering-mac.html
http://www.webmasternetwork.se/f7t29648.html
http://www.zyxel.com/DownloadLibary_ShortName/P-320W/user_guide/P-320W_1.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

saken är den att jag streamar media från datorn till playstation 3t,  och jag har lite problem ibland med det och det ska vara lättare att föra över filer via ett wep nätverk eller rentav bara ett nätverk utan säkerhet, så de var därför jag ville ha wep eller ingen säkerhet. Men det verkar ju inte fungera :/
wacko.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat om det finns nyare firmware till routern?
I varje fall i en dator så kan man behöva nollställa lite när man byter kryptering, det står en del om det i flora50s guide som är länkad på sidan jag länkade till förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det e senaste firmware. men man ska inte behöva nollställa något på ett playstation. fattar ingenting, bara wpa fungerar  huh.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt problem är skrämmande likt mitt jag hade en gång. Kan det hända att du använder ett annat anslutningsprogram för att komma åt nätverket än det till Windows?

Det är liksom så att jag hade Acer E-net Manager. Då funkade det inte. Men när jag anslöt med Windows så funkade det utmärkt och felfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt problem är skrämmande likt mitt jag hade en gång. Kan det hända att du använder ett annat anslutningsprogram för att komma åt nätverket än det till Windows?

Det är liksom så att jag hade Acer E-net Manager. Då funkade det inte. Men när jag anslöt med Windows så funkade det utmärkt och felfritt.

Eller så stänger man av Windows trådlösa tjänst (Wireless Zero Configuration)
Felsökning av problem vid anslutning till trådlösa nätverk i Windows XP Service Pack 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vista och ingen annat program för att ansluta till routern, men det blir samma problem på 2 bärbara datorer, en med xp o en med vista. och samma problem med playstation 3, så det kan inte vara något med någon viss programvara för då skulle ändå PS3t klara av det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...