Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Allt försvann!!!

puh34

Recommended Posts

Jag försöker hjälpa min granne på 70 bast med datorn och idag sa han att allt försvunnit. När jag kolade så hade xp lagt tillbaka sin standard bakgrundsbild.

Alla gubbens ikoner hade försvunnit från skärmen och även alla favoriterna ´till internet samt alla bilder i mappen Mina bilder.

Vad som mer försvunnit vet jag inte än.

Operativsystemet är XP

Någon som vet vad detta kan bero på? Kan det vara virus eller trojan?

Det är inte så att det finns flera användarkonton på datorn och att han hamnat på ett annat användarkonto? Leta i "C:\Document and Settings" och se om det finns flera foldrar för olika användarkonton. Kanske ligger alla filer i något annat kontos hemfolder så att säga.

Det är inte så att det finns flera användarkonton på datorn och att han hamnat på ett annat användarkonto? Leta i "C:\Document and Settings" och se om det finns flera foldrar för olika användarkonton. Kanske ligger alla filer i något annat kontos hemfolder så att säga.

Det ska det inte vara då det var jag som nyinstallerade allt från början.

Den fungerade som den skulle på kvällen före och nästa gång han startade den så var den på detta viset.

Jag skulle ändå kolla bara för att vara på säkra sidan. Det finns lägen där en ny standardprofil (dvs. windowsanvändare) skapas pga att den gamla blir korrupt. I det fallet finns alla gamla inställningar och så kvar i den gamla profilen. Det är inte vanligt men det har hänt mig en gång och en kompis en gång genom åren.

Jag skulle ändå kolla bara för att vara på säkra sidan. Det finns lägen där en ny standardprofil (dvs. windowsanvändare) skapas pga att den gamla blir korrupt. I det fallet finns alla gamla inställningar och så kvar i den gamla profilen. Det är inte vanligt men det har hänt mig en gång och en kompis en gång genom åren.

Hur hittar jag i så fall den gamla inställningen?

Räcker det kanske med att göra en systemåterställning?

Om du har en bra systemåterställningspunkt att gå tillbaka till så är det värt ett försök.

När det gäller att hitta andra konton så skrev jag det i första inlägget. Jag har mitt eget konto, Default User och All Users som foldrar där. Har du mer foldrar än så så har du alltså flera konton på datorn där något av dem kan innehålla de saknade inställningarna.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...