Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Free Mp3 Wma Converter skadligt program


Cecilia

Rekommendera Poster

Ska jag avinstallera free mp3 wma converter då om jag har det på min dator. Fast jag inte har laddat ner det från pc för alla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Free Mp3 Wma Converter men kommer inte ihåg var jag laddat ner det. Har ingen Toolbar i IE. Hur märker man om det är fel på programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hur märker man om det är fel på programmet?"
Det handlar inte om att det är fel på programmet utan att i samma installationsfil som själva konverteringsprogrammet finns ett program som ställer om sökfunktionen i IE och har licensvillkor som inte är så trevliga. Jag har inte prövat att installera programmet så jag vet inte om det finns någon möjlighet att styra om verktygsraden och sökfunktionen ska installeras eller inte. Det är helt enkelt ett sätt för företaget som står bakom konverteringsprogrammet att få in pengar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det som är förvalt att installeras är yahoo toolbar samt dealio toolbar och det är väl den senare som man ev kan kalla för ett sponsorprogram. tar man bort bocken framför dessa program vid installationen (vilket är svårt att missa) så är det bara att köra på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det installerats en Toolbar i Internet Explorer eller Firefox, eller har det ändrat sökfunktionen?
SearchSettings Class

Jag har inga toolbars i mitt IE och min sökmotor är live search som det alltd har varit. Så jag antar att det inte är några problem då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra biggrin.png att det finns en del som är förståndiga nog att avbocka toolbars. thumbsup.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tool bars är ett onödigt ont, försöker få min omgivninga att bocka av dom,, å ser jag nån så blir det uninstall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har plockat bort programmet nu.

Utifrån den information vi har kunnat hitta är programmet inte skadligt. Men att det klassificeras som en potentiell risk av McAfee är skäl not att fimpa det. Det riskerar att påverka folks förtroende för programbanken, och det vill vi verkligen inte. Så viktigt är inte det här enskilda programmet.

Det var roligt att höra! Tack! geros.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Vi har plockat bort programmet nu.

Utifrån den information vi har kunnat hitta är programmet inte skadligt. Men att det klassificeras som en potentiell risk av McAfee är skäl not att fimpa det. Det riskerar att påverka folks förtroende för programbanken, och det vill vi verkligen inte. Så viktigt är inte det här enskilda programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...